WTCR - Huff szerint az MG-nél lenne értelme foglalkozni a WTCR-el
Huff szerint az MG-nél komolyan foglalkoznak a WTCR-el
Fotó: TCR China

Huff szerint az MG-nél lenne értelme foglalkozni a WTCR-el

LantiLanti
2020/11/27 15:32
Ahogy arról korábban beszámoltunk, múlt hétvégén az MG6 XPower TCR versenyautó megszerezte első komoly győzelmét, miután Rob Huffal a kormány mögött megnyerte az első makaói futamot. 

Az autó gyors fejlődése és Huff szerződtetése (hivatalosan egyelőre csak Makaóra) tovább erősíti az emberben az érzést, hogy a valaha ikonikus brit, most már kínai tulajdonban lévő márka valami komoly dobásra készül.

A 2012-es világbajnokot egy makaói lap meg is kérdezte, mennyire lehet azzal számolni, hogy az MG6 megjelenik a nemzetközi hadszíntéren. Huff szerint nem kizárt, de addig még van mit tenni.

"Miért ne? De biztosan sok munka van még odáig. Az autó jelenleg se nem jó, se nem rossz. Ez a TCR szabályok előnye: csak megépítesz egy autót az előírások szerint, és a BoP elrendezi a többit. Viszont még sok munka van hátra, mielőtt egyáltalán gondolni lehetne a WTCR-re" - idézi Huffot a macaubusiness.com
"De ez mindenképpen egy olyan lehetőség, amit meg fognak fontolni a jövőben. A terv az, hogy az MG márka visszakerüljön a világtérképre. Ez lenne az első valóban kínaiak által épített TCR autó. A potenciál meg van benne, de még sokat kell rajta dolgozni."

Az első "valóban kínaiak által épített" kifejezéssel Huff arra utalt, hogy a Lynk & Co ugyan kínai márka, a 03 TCR versenyautót viszont a Cyan Racing központjában, Göteborgban építik, nagyrészt svéd és brit szakemberek. 

Az MG-n belül az XPower almárkát még 2001-ben hozták létre, amikor a tulajdonos az MG Rover Group volt. 2006-ban ez is kínai tulajdonban került, és 2007-ben vásárolta meg a SAIC. Jelenleg az XPower név alatt fut az összes MG-hez köthető sport- és versenytevékenység.

Az X-betűnek amúgy is komoly múltja van a márkán belül: annak idején az EX kódjel fedte a sport és kísérleti modelleket. Ezért hívták MG Lola EX275-ben a márka LMP2-es autóját, EX258-nak a raliautójukat, vagy EX279-nak a BTCC-ben is versenyző MG ZS modellt.

Hozzászólások