WTCR - Hondás vélemények a tesztről
Hondás vélemények a tesztről
Fotó: WTCC Media

Hondás vélemények a tesztről

LantiLanti
2014/05/07 17:52

Kedden egész nap és szerdán délelőtt a Hungaroringen tesztelt mind a négy WTCC-s Honda Civic, Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro, Michelisz Norbi és Mehdi Bennani szorgalmasan próbálgatta a beállítási lehetőségeket és az új alkatrészeket a Mogyoród melletti pályán.

A Zengő Motorsport úgy döntött, náluk senki sem nyilatkozhat a tesztről, a két gyári pilótát és Mehdit viszont megkérdeztük, hogyan zajlott a munka, miket próbálgattak, és milyen érzésekkel zárták a másfél napos tesztet.

"Több területen is dolgoztunk, elsősorban az első futóműn. Kipróbáltunk jó pár olyan alkatrészt is, amelyeket még nem homologizáltattunk, így ezekkel csak privát teszten lehetett menni. Találtunk egy-két olyan megoldást, amelyek jó irányba befolyásolták az autó viselkedését, így ezeket tovább vizsgáljuk majd" - mondta Tarquini a WTCC Blognak.

Monteiro számára sajnos idő előtt véget ért a teszt első napja, miután a 12-es kanyarban a gumifalba csapódott. Szerencsére ő sérülés nélkül megúszta az esetet, és az autóban sem keletkezett jelentős kár, így szerdán folytathatta.

Monteiro_hun_teszt_crash

"Az autó elejében eltört egy alkatrész, és ezért a kocsi balra kitört. Egy új elemről beszélünk, amit éppen akkor tesztünk, úgyhogy kiderült, ilyen formában nem működik. Ez előfordul egy teszten. Szerencsére az autó nem sérült súlyosan, pedig elég nagy sebességgel érkeztem, viszont a Hungaroringen kiválóak a biztonsági rendszerek, nagyon okosan építették fel a gumifalat" - mondta Monteiro a WTCC Blognak.

"Elsősorban a kasztni fejlesztésén dolgoztam, hiszen itt lehet a legkönnyebben előrelépést elérni. Több új alkatrészt is kipróbáltam, ám ez is időigényes tud lenni, hiszen először menni kell az eredetivel, megnézni az adatokat, aztán menni az újjal, és összehasonlítani. Viszont ha működik a fejlesztés, akkor sokat hozhat a konyhára. Voltak pozitív eredmények, de születtek olyanok is, amelyeket még tovább kell vizsgálnunk."

"Ezen kívül kipróbáltam néhány motorvezérlési frissítést is. A komolyabb update-csomagra még várni kell, de így is van mit fejleszteni. Hatékonyan tudtunk dolgozni, megjavítottuk az időmérőn futott legjobb körünket is."

Monteiro azt is elárulta, a kipróbált új alkatrészek között voltak olyanok, amelyeket már a Szlovákiaringen be lehet vetni, de olyanok is, amelyeken még dolgozni kell, és homologizációra is szükség van, tehát csak joker felhasználásával kerülhetnek az autóba.

"Aero elemeket most nem teszteltünk, inkább a futómű geometrián és az autó egyensúlyán dolgoztunk, de erről sajnos több részletet nem mondhatok."

Tavaly a Honda kifejezetten jól ment a Szlovákiaringen, és a portugál pilóta szerint a felvidéki pálya idén kedvező lehet a márka számára. Az autó egyensúlya egyre jobb, bár az egyenesek hosszabbak mint a Hungaroringen, Civic pedig motorerőben még mindig nem tartozik az élbolyhoz.

Bennani_teszt_hun

A gyári pilóták mellett a Proteam és Mehdi Bennani is szorgalmasan dolgozott a Hungaroringen, igaz, a marokkói szerdán már nem futott mért kört.

"Elsősorban különböző beállítási variációkat próbálgattunk, szerettük volna még jobban kiismerni az autó viselkedését, és látni, mire hogyan reagál. Találtunk rossz irányokat, de egész kedvezőket is, és már sokat jobban érzem az autót" - mondta Bennani a WTCC Blognak.

"Különösen a pálya harmadik szektorában ment jól az Honda, de a másodikkal is elégedett voltam. Nagyon örülök annak, hogy ott lehettem a gyári autók közelében, és remélem, az itt szerzett tapasztalatok meglátszanak majd a szlovákiai teljesítményünkön is" - zárta a marokkói pilóta.

Egy kis videó a hondásokról is:

Természetesen a Lada Sport Lukoil sem marad ki a körből, a teszt után beszéltem Victor Shapovalov csapatfőnökkel, és hamarosan ezt az interjút is olvashatjátok itt a WTCC Blogon.

Hozzászólások