WTCR - Hivatalos: Wéber Gabi az Eurocup-ban
Hivatalos: Wéber Gabi az Eurocup-ban

Hivatalos: Wéber Gabi az Eurocup-ban

LantiLanti
2014/02/05 10:35

Weber_seat

Hosszú ideje vártunk erre a bejelentésre, szurkoltunk, hogy összejöjjön, most pedig végre hivatalos. Sőt, egyszerre két nagy horderejű hírről számolhatunk be. Az egyik természetesen az, hogy Wéber Gabi a 2014-es szezont az újrainduló SEAT León Eurocup-ban töltheti, a másik pedig, hogy csapatot vált, és a B3 Racinghez igazol.

Úgy bizony, két magyar alakulat is lesz idén az Európa-kupán, a Zengő Junior és a több kategóriában is magyar bajnoki címig jutó B-3 Racing. Gabi csapattársa az alakulat állandó versenyzője, az igen gyors, és legalább annyira csinos Bús Edina lesz.

Tudom, a legtöbben most egyből azon törik a fejüket, Gabi miért nem Zengő Zoli csapatában indul. Mielőtt bármilyen semleges vagy rosszindulatú pletyka szárnyra kelne, leszögezném: Wéber Gabi és a Zengő Motorsport kapcsolata semmit sem változott, egyszerűen így hozta az élet.

"Továbbra is minden erőmmel szurkolok Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport sikereiért, de versenyezni szerettem volna, és jelenleg ez csak úgy volt megvalósítható, ha csapatot váltok" - mondta Gabi a WTCC Blognak.

Két pilótáját, Tóth Norbertet és ifj. Ficza Ferencet már bejelentette a Zengő Junior Team, és a Gabi lehetett volna a harmadik, ám az év végéig összegyűjtött szponzorpénz még nem volt elég az Eurocup-hoz.

"Az én szempontomból is nagyon rosszkor jött Norbi makaói balesete, hiszen egyértelmű, hogy egyetlen rám költött forint sem hátráltathatja Norbi WTCC-s sikerét. Egy éve én is azért dolgoztam, a hondás projekten, hogy út nyílhasson a világbajnoki cím felé."

"Gyakorlatilag tavaly decemberre eldőlt, hogy bármennyire is sajnálom, nincs más választás: ha versenyezni akarok, másik csapathoz kell szerződnöm."

SEAT_Leon_cupracer

Két lehetőség állt Gabi előtt: az egyik a német T.A.C Logiplus istálló, amellyel 2011-ben a Német SEAT León kupában ment, illetve a B3 Racing. Végül a magyar istállóval sikerült megállapodni, akiket jól ismer a magyar versenyekről, és akiknél egy másik fontos tényező is szerepet játszott.

"A döntésemet nagyban meghatározta, hogy a B3-nál dolgozik korábbi versenymérnököm, Bári Dávid, akivel a 2012-es WTCC szezonban dolgoztunk együtt. A hat világbajnoki hétvége során olyan összhang alakult ki közöttünk, ami ritka és egyben nagyon fontos a sikerhez. Emellett a csapat felkészültsége, profizmusa és motiváltsága is igen meggyőző volt" - folytatta Gabi.

A második magyar WTCC-s versenyző nagyon jól ismeri a korábbi kupás SEAT Leónt, 2010-ben bajnok lett az Eurocup-ban, és ezt a tapasztalatot az új León Cup Racernél is hasznosíthatja majd.

"Arra számítok, hogy sem a beállítások, sem a vezethetőség terén nem lesz óriási a különbség a régi és az új autó között. A Supercopa egy jól bevált, strapabíró gép volt, így rengeteg dolgot megtartottak belőle. A kasztni mellett a legjelentősebb változás, hogy egy elektronikus difi váltja a korábbi mechanikust, de ezzel is megbirkózom majd."

Seat_cup_racer_belso

Bár hivatalos motorszámot egyelőre nem találtunk, a 2.0 literes turbós TFSI motor várhatóan a korábbi modell továbbfejlesztett változata lesz, akárcsak a DSG váltó, amit a León Cup Racerben is a kormány mögüli pillangókapcsolóval lehet irányítani.

Örülök, hogy egy színvonalas és erős túraautó bajnokságban fogok versenyezni, a WTCC-s költségvetésnél elérhetőbb árakon, de mégis gyári építésű autóval és technikai támogatással. A tavalyi évet gyakorlatilag kihagytam, így már alig várom, hogy a pályára gördülhessek az új Leonnal" - zárta Gabi.

Mihelyst az autó megérkezik Magyarországra, a B3 Racing szakemberei átnézik, majd egy rövid shakedown-t követően egy komolyabb teszt is a tervek között szerepel az szezonkezdetet előtt.

Hivatalos naptár egyelőre nincs, előzetes viszont igen, amelyben a Nürburgring, Portimao, Silverstone, Spa-Franchorshamps, Monza és Barcelona is szerepel. A mezőny is formálódik, nemrég bejelentették Stefano Comini és Jordi Oriola érkezést, és szinte napról-napra jönnek az új hírek. A sorozat legutóbbi bajnokaként viszont Gabi esetében nincs mit cizellálni a várakozásokon: cél az első hely!

A tények után a hír személyesebb oldalára térve: ez lesz az első alkalom, hogy Wéber Gabi nemzetközi szinten az Zengő Motorsport ellenfeleként hajt majd pályára. Rengeteget köszönhet Zolinak, és ezt ki is hangsúlyozza mindig, ám azt a WTCC-s csapatfőnök is elfogadta, versenyezni szeretne. Biztosan furcsa lesz majd korábbi csapata ellen harcba szállni, főleg úgy, hogy Gabi számára továbbra is a WTCC a cél, oda pedig - egyelőre - a Zengő Motorsporton keresztül vezethet az út.

Edina_tuzallo

Ami a B3 másik pilótáját illeti, Bús Edina régóta vágyott már egy igazán nagy, lehetőleg nemzetközi kihívásra, a 27 éves pilóta kétszer is bajnok lett a Lotus Ladies Cup-ban, tavaly pedig egy GT-s Ferrarit vezetett a magyar bajnokságban. Gabival ellentétben számára még elég új lesz a SEAT, így a 2014-es év valószínűleg a tanulásról szól majd.

Edina lesz a SEAT León Európa-kupa első olyan hölgy résztvevője, aki teljes szezont megy a bajnokságban; korábban Harriet Arruabarrena négy, Amalia Vinyes Dabad pedig két futamon vett részt.

Aki többet szeretne megtudni a résztvevőkről: Wéber Gabi (ITT), Bús Edina (ITT) és a B3 Racing (ITT).

Fotó: SEAT Sport, Bús Edina, B3 Racing

Hozzászólások