WTCR - Hivatalos az RML-Chevy program
Hivatalos az RML-Chevy program

Hivatalos az RML-Chevy program

LantiLanti
2013/12/03 07:23

RML_chevrolet_14_proto

Rend a lelke mindennek! Bár hónapok óta tényként beszéltünk arról, hogy a Honda, a Lada és a Citroen mellett az RML csapat is készít új fejlesztésű autót a következő szezonra, a brit alakulat hivatalos bejelentésére még várni kellett. Eddig!

A Ray Mallock Ltd. tegnap nyilvánosságra hozta 2014-es terveit, bár egy érdekes fotón és pár apróságon kívül sok új infó nem került napvilágra. Illetve mégis, de az nem annyira jó hír.

A pletykák eddig minimum hat darab új fejlesztésű Cruze-ról beszéltek, amiből akár nyolc is lehet. A legfrissebb hírek szerint viszont változtak a sarokszámok, az RML minimum négy autó építését tudja vállalni, amiből kedvező körülmények között akár hat is lehet.

A 2014-es projekt már idén nyáron elindult, ám információink szerint kisebb-nagyobb problémák akadályozták a hivatalos bejelentést.

Az is véglegessé vált, hogy az RML - először a WTCC története során - nem indít saját csapatot, hanem kizárólag a partnerek kiszolgálásával foglalkozik majd. Kósza pletykák szerint többek között azért, mert a háttérben már egy újabb gyári programon dolgoznak.

"Nagyon boldog vagyok, hogy hivatalosan is bejelenthetem ezt a projektet, és hogy az RML a 2014-es WTCC mezőnyben is ott lehet jó néhány privát autóval" - mondta Ray Mallock, az RML vezérigazgatója.

"Stratégiai szempontból ez nagyon fontos az RML számára, hiszen így hosszú távon is biztosítjuk elkötelezettségünket a Túraautó Világbajnokság és az új szabályok iránt."

Chilton_Jpn_bukoban

Bár az új Chevrolet-k végleges számát még mindig nem öntötte betonba a brit csapat, annyit már korábban is tudtunk, hogy a makaói hétvégéig ketten, Hugo Valente (Campos Racing) és Tom Chilton (még csapat nélkül) fizette be a szükséges előleget, amely feltétele gyártás elindításának. Az új Cruze építése egyébként teljesen tiszta lapról, és a Chevrolet gyár jóváhagyásával indult.

"Tiszta lapra volt szükség, hogy valóban kihasználhassuk az új szabályok adta lehetőségeket. A teljesítmény szempontjából hatalmas az előrelépés a régi Cruze-hoz képest. Jelentősen jobbak az aerodinamikai mutatók, csökkent az autó súlya, és körülbelül 20%-os teljesítménynövekedést értünk el."

"Bár a Honda és a Lada mellett a Citroen is beszáll, nincs kétségünk afelől, hogy az RML partnerei jövőre is az élbolyban harcolhatnak majd" - zárta Mallock.

Bár először én is azt hittem, hogy a képen látható autó egy korai prototípus, néhány olvasó éles szeme kiszúrta, hogy ez csak egy igényes grafikus munka, és valójában Tom Chilton 2013-as autójának egyik fotóját dolgozták meg kicsit.

Az RML döntése abszolút logikusnak nevezhető. Ők is pontosan tudják, hogy díjnyertes 1.6 turbós motorjuk jövőre is versenyképes lehet, amihez megéri "összedobni" egy új kasztnit. Főleg, ha a partnerek előre fizetnek.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások