WTCR - Hírösszefoglaló
Hírösszefoglaló

Hírösszefoglaló

LantiLanti
2013/01/25 16:53

Norbi_honda_ing

Az elmúlt három hetet a Dakaron töltöttem, így csak fél szemmel tudtam követni a WTCC eseményeit. Ám mivel sokan kértétek, megpróbálom röviden összefoglalni a távollétemben történteket, hátha valaki lemaradt valami fontosról.

Az újév sajnos egy szomorú hírrel kezdődött, a Team Aon bejelentette, hogy egy év után felfüggeszti WTCC-s programját, mivel Chilton papának kell a pénz, hogy kisebbik fia, Max F1-es pályafutását finanszírozza. Az Autosport értesülése szerint a döntést megelőzően a Ford visszavonta technikai támogatását, ami szintén érzékenyen érintette a csapatot. Az istálló a Ford Focus WTCC limitál széria eladásaiból is jelentős bevételre számított, ám ez a pénz biztosan nem érkezik meg a szezon közepéig. Egyelőre bizonytalan, hogy mi lesz a három Focus sorsa.

Marcello Lotti január elején arról beszélt, hogy a friss szabályok bevezetése után további technikai újítások várhatóak, szeretnének bevezetni egy előzést segítő megoldást (push-to-pass), amelynek egy egységes hibrid rendszer lenne az alapja.

Egy nappal a Team Aon bejelentést követően Franz Engstler is kamerák elé állt, ám a német csapatfőnök örömteli hírekkel szolgált: 2013-ban is két BMW-t versenyeztet a WTCC-ben. Egyikkel saját maga fog menni, a másikat pedig továbbra is a hongkongi drift-király, Charles Kaki Ng vezeti majd.

Zengo_Honda_narancs

A hónap híre magyar szempontból a Zengő Motorsport bejelentése volt, melyből kiderült, hogy két év után búcsút intenek a BMW-nek, és a Honda privát csapataként az új Civic-kel folytatják a bajnokságban. Nem sokkal később a Norbiék azt is elárulták, hogy marad a narancs-fekete színösszeállítás. A japánok egyúttal azt is bejelentették, hogy 2013-ban biztosan nem lesz háromnál több autójuk a WTCC-ben.

Január derekán a Honda megkezdte intenzív tesztprogramját. Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro összesen 800 kilométert tett meg Valenciában a Honda Civic-kel, amelybe már több módosított, fejlesztett alkatrész is belekerült. A háromnapos munka során komoly műszaki probléma nem hátráltatta a gyári csapatot. A Civic legközelebb február 11-13 között gurul pályára Alcanizban.

Amíg a Honda Valenciában tesztelt, örömteli híreket hallottunk a Proteam háza tájáról. Komolyan aggódtunk az olasz csapat miatt, több pletykát is hallottunk arról, hogy 2013-ban már nem indulnak a WTCC-ben, ám most bejelentették, hogy Mehdi Bennanival ismét nekivágnak a világbajnokságnak. A marokkói pilóta tavaly élete szezonját futotta, a Hungaroringen például megszerezte élete első dobogós helyezését.

Nem csak a Honda tesztelt januárban, a Motorsport-Total szerint a Lada is pályára gurult, szokás szerint Magny-Coursban. Az oroszok a motor, a futómű és a fékrendszer fejlesztéseit próbálgatták, illetve bejelentették, hogy a Lada Granta Kupa győztese jutalomból egy WTCC futamon rajthoz állhat a harmadik autóval.

Elképzelhető, hogy 2013-ban is lesz amerikai pilóta a WTCC-ben, mi több az egész szezon során. Robb Holland, aki tavaly Sonomában mutatkozott be, idén a teljes világbajnokságot szeretné teljesíteni. A 45 éves versenyző emellett a brit bajnokságban is rajthoz akar állni néhány futamon.

Hosszú idő után a Special Tuning Racing is életjelet adott magáról, John Boardman csapatfőnök a TouringCarTimesnak arról beszélt, hogy 2013-ban is két SEAT Leónnal szeretnének indulni a WTCC-ben, amihez megvásárolják a spanyol gyár legújabb fejlesztéseit. Egyelőre folynak a tárgyalások a lehetséges versenyzőkkel, ám a főnök fia, Tom Boardman sanszos befutónak tűnik.

Munnich_SEAT

René Münnich is megerősítette, hogy három autóval érkezik a WTCC-be, melyek közül egyet ő maga, a másik kettőt pedig a friss GT világbajnok páros Marc Basseng és Markus Winkelhock vezet majd. A SEAT Leónok hamarosan megérkeznek a csapat műhelyébe, az első tesztre pedig Spanyolországban kerül sor, nem sokkal az idénynyitó előtt. Gyakorlásként a trió rajthoz állt a Dubai 24 óráson, ahol egy SEAT León Supercopát vezettek, és kategóriájuk második helyét szerezték meg.

Rickard Rydell nem túl örömteli hírrel rukkolt elő, a svéd klasszis elárulta, jelenleg úgy néz ki, semmilyen versenyen nem indul 2013-ban. Az STCC jelenlegi formájában nem érdekli, máshonnan pedig nem kapott értelmes ajánlatot.

Néhány napja a birminghami Autosport International Show-n Rob Huff arról beszélt, hogy még mindig nincs semmi konkrétum, és hogy nehéz idők járnak. A WTCC-ben nincsenek szabad gyári ülések, ezért másfele kell nézegetnie. Például a BTCC irányába. Az már szinten biztos, hogy privát csapatnál folytatja. Hasonló helyzetben van Yvan Muller is, aki a DTM-et valószínűtlennek tartja, arra viszont még lát esélyt, hogy a WTCC-ben maradjon.

Yves Matton elárulta, hogy a Citroen igazgatótanácsa még mindig nem döntött a WTCC-s programról, de a sportrészleg főnöke már összeállított számukra egy dossziét. Ha tényleg lesz túraautós program, az a ralival párhuzamosan futhat, hiszen a WRC-ben három évre írtak alá Abu Dhabival szponzori megállapodást.

Petter Solberg az Autosport Magazinnak megerősítette, hogy a WTCC az egyik lehetőség számára a jövőre nézve. A korábbi rali világbajnok norvég szívesen megmérkőzne Sebastien Loebbel egy mindkettejük számára új környezetben.

Több túraautós menő is rajthoz áll a Bathurst 12 óráson, Ausztráliában. A WTCC-sek közül Rob Huff, Franz Engstler, Charles Ng és természetesen Darryl O'Young neve szerepel a listán, de ott lesz a korábbi privát bajnok Kristian Poulsen is.

A FIA döntése alapján 2013-ban valamennyi autó azonos gyári minimumsúllyal rendelkezik majd, azaz minden típusnak 1150 kilót kell nyomnia a mérlegen (pluszsúlyok nélkül). A gyakorlatban ez a döntés a Chevrolet-nek és a BMW-nek kedvez, hiszen ez a két márka 1160 kilóról indult tavaly.

Fotó: Zengő Motorsport, Münnich Racing, Bende Imre

Hozzászólások