WTCR - Három évig maradnak a Chevrolet-k
Három évig maradnak a Chevrolet-k
Fotó: RML

Három évig maradnak a Chevrolet-k

LantiLanti
2014/09/09 18:46

A TC1-es műszaki szabályok a tervezettnél egy évvel korábban történő bevezetéséhez (2015 helyett 2014) elengedhetetlen kellékeknek számítottak az RML által gyártott privát Chevrolet Cruze-ok. A Citroen, a Honda és a Lada együtt összesen 10 új fejlesztésű autót tudott volna összehozni, ami édeskevés egy világbajnoki mezőnyhöz.

Nem véletlen, hogy a WTCC-t szervező Eurosport Events minden követ megmozgatott annak érdekében, hogy az elmúlt évek legsikeresebb csapata belevágjon az embert próbáló feladatba, és rendkívül rövid idő alatt átépítsen hat Chevrolet Cruze-t a TC1-es szabályoknak megfelelően.

Valójában nehéz megmondani, hogy ez a folyamat átépítésnek vagy tényleges építésnek számít, hiszen az új szabályok annyi mindent megváltoztattak, hogy a Cruze-ok egyetlen fontos területe sem maradhatott érintetlenül.

Ray Mallock csapata azonban ezúttal is kiváló munkát végzett, és minden ellentétes várakozással ellenére a hat Chevrolet ott volt Marrakeshben, mi több, gyorsan és megbízhatóan muzsikált. A chevys versenyzők fontos tényezővé váltak a bajnokságban, különösen Gianni Morbidelli, Tom Coronel és Hugo Valente, igaz, a gyári autók fejlődésével egyre szorosabb a meccs a Citroenek mögött.

Bár a TC1-es szabályok bevezetése környékén folyamatosan érkeztek a hírek az érdeklődő gyártókról (Renault, Volvo, Alfa Romeo, SEAT stb.), egyelőre egyetlen márka sem kötelezte el magát nyilvánosan a WTCC mellett, azaz a jövőben is nagy szükség lehet a jól bevált Chevykre.

Az amerikai márka azonban hosszú hónapokkal ezelőtt bejelentette, 2015 végén kivonul Európából, hogy átadja a terepet a GM konszern két helyi képviselőjének, az Opelnek és a Vauxhallnak. Ám szerencsére úgy tűnik, mindez nem befolyásolja az RML helyzetét, a Racecar Engineering ugyanis úgy tudja, a privát chevrolet-s megállapodást három évre kötötték meg.

Ez azért fontos, mert a GT3-mal ellentétben a WTCC-ben csak a gyártó hozzájárulásával lehet egy adott típusból versenyautót építeni, tehát az RML-nek mindenképpen szüksége van a GM jóváhagyására. Ami ezek szerint 2016-ig biztosított.

"Az elejétől fogva együtt dolgoztunk a Chevrolet-vel ezen a programon, és egyszer sem jelezték, hogy az Európából való kivonulásuk bármilyen formában is érintené mindezt. Egyébként is egy világbajnokságon megyünk az autókkal, tehát ilyen szempontból nincs probléma" - idézi Ron Hartveltet, az RML motorsport igazgatóját a Racecar Engineering.

A rendelkezésre álló rövid határidő miatt egyébként sem lett volna lehetőség egy másik típusba átműteni a Chevrolet Cruze "tartalmát", hiszen csak a meglévő CAD modellek (számítógépes modellek) felhasználásával volt teljesíthető az elvállalt hat autó legyártása.

"Ilyen rövid idő alatt egy ilyen projektet csak úgy lehetett végigvinni, ahogy most csináltuk. Képtelenség lett volna belefogni valami teljesen újba, pedig gyakorlatilag ezt az autót is a nulláról kellett kezdeni."

"Viszont megvoltak a CFD modellek, és arra lehetett építeni. Feltehettük rá a sima fenéklemezt és a nagyobb kerékjárati íveket. Ezzel rengeteg időt tudtunk megtakarítani."

"A Cruze egyébként is egy bevált modellnek számít a WTCC-ben, így ebben a formában könnyű volt eladni az autót. Ez bizonyult az egyetlen logikus és működőképes megoldásnak" - zárta Hartvelt.

Az idei mellett tehát két évig még biztosan lesznek Cruze-ok a mezőnyben, bár jó kérdés, mi történik, ha időközben az RML újra összeáll egy gyártóval. Az autókat 450.000 euróért lehetett megvenni, a motort viszont csak bérbe adja a csapat, nélkülük tehát egyelőre nem futna tovább a szekér.

Hozzászólások