WTCR - Gyártók bajnoksága - virtuális
Gyártók bajnoksága - virtuális

Gyártók bajnoksága - virtuális

LantiLanti
2013/12/08 12:22

Az FIA világbajnokságok esetében bevett szokás, hogy a versenyzők mellett a sorozatban érdekelt gyártók is világbajnoki címet szerezhetnek. A konstruktőri bajnokságba azonban külön nevezni kell, ami nem olcsó dolog, a WTCC esetében 300.000 euró, azaz közel százmillió forint.

Bár az idei évben öt gyártó autói futottak a Túraautó Világbajnokságon, ám közülük csak kettő, a Honda és a Lada fizette be az említett összeget, azaz csak az általuk indított öt (egyszer hat) autó szerezhetett pontot a gyártók pontversenyébe.

Nem meglepő tehát, hogy a győzelem simán a Hondáé lett, a japánok 1017 pontot gyűjtve közel 400 pontos előnnyel zártak a Lada előtt. De mi lett volna a helyzet, ha a maradék három márka, azaz a Chevrolet, a BMW és a SEAT is nevez a konstruktőri pontvadászatba?

A WTCC Blog kiszámolta. A pontrendszer igen egyszerű, minden futamon az adott gyártó két legjobb versenyzőjét kell számításba venni, a többiek a gyártók bajnoksága szempontjából nem játszanak.

Tehát mondjuk egy Michelisz-Tarquini-Muller-Monteiro-Huff végeredmény esetén a Honda 25+18 pontot szerez, a Chevrolet 15-öt, a SEAT pedig 12-t, mintha negyedik lenne, hiszen a harmadik Honda (Monteiro) eredménye már nem számít bele a gyártók bajnokságába.

Na szóval, így festett volna a konstruktőri bajnokság, ha mindenki nevez:

1. Chevrolet: 820 pont

2. Honda: 546 pont

3. SEAT: 465 pont

4. BMW: 441 pont

5. Lada: 126 pont

És még néhány beszédes számadat a gyártók teljesítményéről:

Győzelmek:

1. Chevrolet: 14

2. Honda: 4

3. SEAT és BMW: 3-3

4. Lada: 0

Kettős győzelmek:

1. Chevrolet: 8

2. Honda: 2

3. BMW: 1

4. SEAT és Lada: 0

Nullázások (csak egy autó szerez pontot):

1. Chevrolet, SEAT, BMW: 0

2. Honda, Lada: 3

Dupla nullázások (egyik autó sem szerez pontot):

1. Chevrolet, Honda, SEAT, BMW: 0

2. Lada: 5

A számokból egyértelműen látszik, hogy a Chevrolet egész évben dominált, de különösen a szezon közepén. A ötödik és a nyolcadik forduló (Ausztria és Argentína) között egyhuzamban hét futamot nyertek, és ötször arattak kettős győzelmet.

A Honda ezzel szemben - ahogy azt vártuk is - a szezon utolsó harmadára talált magára, az utolsó hét futamból hármat megnyertek, és egyszer a kettős győzelem is összejött.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások