WTCR - Gyári-verés negyedszer
Gyári-verés negyedszer

Gyári-verés negyedszer

LantiLanti
2013/08/04 10:44

Michelisz_honda_Csajok_Arg

Az elmúlt öt fordulóból négyszer... Ez a számadat azt mutatja, hogy hányszor verte meg Michelisz Norbert mindkét gyári Hondát az elmúlt hétvégék során az időmérőn. Úgy is fogalmazhatnék, hogy amióta a zengős Civic kigyógyult a súlyos gyermekbetegségekből, mindössze egyszer nem sikerült megelőzni Gabriele Tarquinit és Tiago Monteirot.

Zengő Zoli szavaival élve: nem rossz ez egy egyszerű magyar gumistól. És ebben a mondatban minden benne van. Ma, ha a Zengő Motorsportra nézünk, már egy profin összerakott, olajozottan működő gépezetet látunk, de higgyétek el, ez nem így pottyant le az égből.

2009-ben Zoli és csapata egy olyan útnak vágott neki, amelyen azelőtt még senki nem járt Magyarországon. A tövises szederindák között a saját s.ggükkel (bocsi, személyes élmény :D) kellett utat törni, és amit most látunk, az többek között magyar tehetség és találékonyság eredménye.

De elég az ömlengésből, Norbi jó volt és kész. Reméljük, a futamokra is át tudja vinni az egy körön nyújtott teljesítményt. Nagyon sok elemzést ne várjatok, minden simán ment. A Q1-ből lenge könnyedséggel libbent tovább a narancs-fekete Honda, a Q2-ben pedig az első körében a második legjobb időt futotta. A második próbálkozásnál kicsit lemaradt a darálóról, és jól tette, de Tom Chilton így is beférkőzött elé, azaz harmadik lett.

Muller_arg_arc_qp

Yvan Muller szokásához híven fantasztikus volt, öt tizeddel verte a komplett mezőnyt, és idén negyedszer szerezte meg a pole-t. Tom Chilton második helye is mutatja, hogy az RML semmit sem veszített előnyéből. Megszoktuk, haladjunk.

Michelisz Norbi mögött Tarquini végzett a harmadik helyen, de nem volt könnyű időmérője. A 2009-es világbajnoknak gondjai voltak a Q1-ben, és csak a végén sikerült biztosítania helyét a top12-ben. A szektorelemzésből kiderül, hogy a Q2-ben az utolsó körében két nagyon jó részidő után a végén veszített annyit, hogy Norbi mögé szoruljon, és ebben talán az is benne volt, hogy Pepe Oriola éppen előtte csúszott ki.

Oriola - aki megtalálta a hajnyírót :D - hozta szokásos megbízható formáját, és az ötödik idővel zárt úgy, hogy az utolsó gyors körében hibázott.

A kezdeti kínlódás után a Bamboo ezúttal szerencsére nem a moszkvai utat járta be, Alex MacDowall és James Nash is bejutott a Q2-be, előbbi a hatodik, utóbbi a nyolcadik helyen zárt.

Ketten Tiago Monteirot fogják közre a gyári Hondában, aki viszont az első futamon a sor végéről fog indulni, mivel a JAS szerelők kénytelenek voltak motort cserélni a Civic-ben.

Michel Nykjaer lett a kilencedik, ami első sort jelent a második futamra. Nem lepne meg, ha a dán egy újabb győzelemmel búcsúznak Termastól.

A fordított rajtsorrendes pole-t érő 10. helyet pedig José María Lopez szerezte meg a Wiechers BMW-vel. Az újonc argentin egyedüli BMW-sként jutott be a Q2-be, és ki tudja, mire lett volna képes, ha a szélárnyékért viaskodó élmenők nem tartják fel gyors körön. A felügyelők egyébként megvizsgálták az esetet, és nem büntettek meg senkit.

De visszatérve Lopezhez, minden elismerést megérdemel az argentin, hiszen egy számára teljesen új autóval az első pillanattól kezdve versenyképes tud lenni. Intő jelként szolgálhat ez a BMW-seknek, ami azt mutatja, hogy nem lehet mindent a motorerő hiányra fogni...

Kisebb ünnep lehetett tegnap este a Camposnál, a Hungaroring után ismét volt versenyzőjük a Q2-ben, Hugo Valente egyedüli SEAT-osként 11. lett. A francia azonban egy portói büntetés miatt csak a 21. helyről indulhat majd.

James Thompson is továbbjutott a Q1-ből a Ladával, ám a második szakaszban csak egy kört tudott futni, amivel az utolsó, 12. helyen zárt.

A Q2 végeredménye:

QP2

A Q1 két legnevesebb áldozata Tom Coronel és Rob Huff volt. A holland BMW-s csapattársával, Darryl O'Younggal nem értette meg magát szélárnyékozás közben és ezzel - a szektorelemzés alapján - valószínűleg egy továbbjutást érő kört bukott el.

A címvédő még nála is rosszabbul járt, az edzés előtt motort kellett cserélni a SEAT-jában, de még így is csak egy tizeddel maradt le a továbbjutásról.

Lopezt leszámítva a teljes BMW armada a mezőny végére ülepedett... Továbbra sem hiszem, hogy ezt a különbséget kizárólag az argentin pályaismeretével kell magyarázni.

Mikhail Kozlovszkij egy csapathiba áldozata lett, az egyik ladás szerelő ugyanis rácsatlakoztatta a laptopot a parc fermében álló Grantára, ami tiltott gyümölcs. A felügyelők az orosz összes időmérős körét törölték.

A Q1 végeredménye:

QP1

Az argentin WTCC hétvége vasárnap magyar idő szerint 14:00-kor folytatódik a bemelegítő edzéssel, amit az Eurosport élőben közvetít.

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások