WTCR - Lecsaptak az felügyelők, utólag változott a WTCR összetett dobogó
Lecsaptak az felügyelők, utólag változott a WTCR összetett dobogó
Fotó: fiawtcr.com

Lecsaptak az felügyelők, utólag változott a WTCR összetett dobogó

LantiLanti
2020/11/16 02:05
A Túraautó Világkupa idei utolsó versenye úgy ért véget, hogy Yann Ehrlacher a bajnok, miközben nagybátyja, Yvan Muller a második és Esteban Guerrieri a harmadik. De már akkor jeleztük, ez az eredmény ingatag lábakon áll. 

A Honda argentin versenyzője és az Alfa Romeót vezető Jean Karl Vernay pontazonossággal zárt, ám előbbinek több győzelme volt, így ideiglenesen övé lett az összetett harmadik hely, ám már a verseny alatt kiírták, vizsgálat alatt van.

Guerrieri a nagy küzdelemben több alkalommal is elhagyta a pályát, amiért utolsó figyelmeztetést is kapott. Ám azt követően is lecsúszott a bála mögötti területre az egyes kanyarban, így a felügyelők vizsgálat alá helyezték. Valószínűleg azért nem büntettek azonnal, mert előtte látni akarták a 86-os Honda telemetriáját és onboard felvételeit. 

A futam utáni pillanatokba így némi feszültség is vegyült, Vernay elég idegesen hagyta magára az autóját. Többek között azért volt dühös, mert akár az összetett második helyén is végezhetett volna, ám két riválisa is külső segítséget kapott. És egyik sem volt szép.

honda-csapat-box-aragon2.jpg

Yvan Mullert Thed Björk engedte maga elé úgy, hogy közben szinte kiszorította a pályáról Mikel Azconát, így a francia két helyet is előrébb jöhetett. Az utolsó körben aztán az All-Ink Racing is emberáldozatot hozott: Tassi Atikát a hatodikról a 11. helyre "ejtették vissza", hogy Guerrieri mögött végezzen. Az argentin ezzel az egy ponttal került Vernay-vel azonos pontszámra, és ezzel együtt a harmadik helyre. 

"Gyakorlatilag semmi különbséggel maradtam le a dobogóról, mert néhány srác folyamatosan cserélgette a helyét. Valahol érthető, de nem túl ízléses dolog. Ők így játszottak... Nehéz megemészteni" - mondta Vernay a futam után. 

A Team Mulsanne versenyzője is tisztában volt a folyamatban lévő felügyelői vizsgálattal, így számított rá, hogy még visszakaphatja, amit érzése szerint elvettek tőle.

"Úgy tudom, Guerrieri vizsgálat alatt áll, és remélem, a felügyelők teszik majd a dolgukat. Nincs még minden veszve, és bízom benne, hogy később még lesz részem egy kellemes meglepetésben."

Vernay-bala-aragon2.jpg

Vernay nem tévedett, pár órával a harmadik futam leintése után a felügyelők döntöttek: Guerrieri utólagos áthajtásos büntetést kapott sorozatos pályaelhagyás miatt, ami ugye 30 másodperces visszasorolást jelent. Az argentin így 18. lett, nem szerzett pontot, és az összetett dobogóról is lecsúszott.

A hivatalos indoklás szerint Guerrieri számára sebességelőnyt jelentett a pályaelhagyás, és mivel a fekete-fehér zászlós figyelmeztetés után is hibázott, járt a büntetés. 

A bajnokság frissített végeredménye szerint tehát végül három francia zárt a dobogón: Ehrlacher, Muller és Vernay. Utóbbi a mezőny legkisebb gyártójának autójával, melyet az egyik legkisebb csapat készített fel. Eredetileg a Romeo Ferraris idén már nem is akart indulni a WTCR-ben, hogy a nemrég bemutatott elektromos autó építésére összpontosítson. 

Milyen jól tették, hogy végül maradtak, leigazolták Jean Karl Vernay-t, mert a gyári támogatás nélkül fejlesztett Alfa Romeo Giuliettával végül dobogósok lettek, és az ellenfelek heveny taktikázása ellenére is mindössze egy ponttal maradtak le az összetett második helyről. 

Hozzászólások