WTCR - Grande Basseng!

Grande Basseng!

LantiLanti
2013/03/24 21:10

Basseng_tarquini_monza

Ha a Lada volt az igazi sötét ló az autók között, akkor a versenyzőknél kétségkívül Marc Bassengre illet leginkább ez a jelző a monzai hétvége előtt. A német pilóta GT1-es világbajnokként érkezett a WTCC-be, ami kétségkívül jelentett némi megelőlegezett tiszteletet, ám ettől még a pályán neki is ugyanúgy bizonyítania kellett. Basseng pedig nem várt sokáig, rögtön az első hétvégén letette a névjegyét, és mindkét monzai futamon látványos csatákat vívott.

Az első versenyen a hetedik rajthelyről indul, és pár beilleszkedő kör után egyből kereset magának egy ellenfelet, akit az egyik legrutinosabb pilótában, Gabriele Tarquiniben találta meg. Egy igen bátor és látványos meccs következett, ám Basseng teljesítményét sajnos később beárnyékolta egy hiba a Lesmo kanyarban, illetve egy büntetés, amelyet csapatának köszönhet. A rajt előtt az All-Inkl.com szerelők nem tették le négy kerékre a SEAT-ot a három perces tábla felmutatásakor, ami áthajtásos büntit jelentett. A német végül 14. lett.

A második futam még ennél is jobban alakult a GT1-es világbajnoknak, aki a második helyről indulva sokáig kiválóan tartotta magát az első háromban. Hogy, hogy nem, ismét összefutott Tarquinivel, és a 2009-es világbajnok hondás megint csúnyán megszenvedett vele. Kettejük meccse aztán az utolsó körökben újra komoly izgalmakat okozott, hiszen az olasz láthatóan lelassult, valószínűleg az intenzívebb gumikopás miatt. Basseng szinte letolta Tarquinit a pályáról, aki azonban kitartott. Végül mindössze 87 ezredmásodperc döntött a hondás javára. Briliáns csata volt, ami még a német pilótát is meglepte.

Basseng_tarquini_monza_2

"Ez pontosan az az eredmény, amire egyáltalán nem számítottam. Hat napot tudunk tesztelni, ami semmi összehasonlítva a többi csapat és versenyző tapasztalatával. Előzetesen arra számítottam, hogy bekerülhetek a Q2-be, talán elérhető a 10. vagy a 12. hely. Az első szabadedzés után aztán örültem volna, ha bejutok a top20-ba. Az időmérőn viszont sikerült összekapnunk magunkat, a harmadik szett új gumival egyre gyorsabb és gyorsabb lettem, és sikerült megcsípni a nyolcadik helyet. A második futamon a második pozícióból indulhattam, és negyedikként zártam, közel a dobogós helyezésekhez, úgyhogy elégedett lehetek" - mondta Basseng a TouringCarTimesnak.

A német az Ascari kanyarban ott loholt Tarquini nyakán, ám az olasz ravasz volt, és megőrizte a vezetést.

"Biztos vagyok benne, hogy szándékosan lassított az Ascari kijáratánál, mert ezzel akart megakadályozni, hogy szélárnyékot fogjak mögötte. De óriási élmény volt csatázni vele. Én nem számítok legendának, csak 35 éves vagyok, és tavaly volt egy jó évem. Őt viszont 30 év ismerik a túraautózás világában, úgyhogy hatalmas élmény volt."

"Örülök, hogy végül sikerült pályán tartanom az autót megőriznem a pozíciómat. Borzasztóak voltak a körülmények, soha életemben nem versenyeztem még ilyen rettenetesen esős időben" - tette hozzá a rendkívül szerény Basseng.

Meggyőződésem, hogy a WTCC mezőnye komolyan gazdagodott a német érkeztével, és már nagyon várom, hogy láthassuk őt versenyezni Marrakeshben.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások