WTCR - Gondolatok - Sonoma
Gondolatok - Sonoma

Gondolatok - Sonoma

LantiLanti
2013/09/09 12:04

Michelisz_usa_dobogo

Húúú, mekkora meccs volt ez... Egy egyébként nem túl izgalmasra sikerült hétvégét tett számunkra elképesztően feszültté, és a végén örömtelivé. Mert hogy Sonoma 2013-ra tuti nem a motorcsere, a hátrasorolás és az első futam miatt fogunk emlékezni, hanem az az utolsó néhány kör fog beugrani.

Egy háromszoros világbajnokot és egy Chevrolet Cruze-t így kivédekezni még akkor is nagyon nagy dolog, ha tudjuk, Yvan Mullernek nem volt létkérdés az előzés. A közvetítés során csak az látszott, hogy Norbi gumijai eléggé elmelegedtek, azt csak később tudtuk meg, hogy volt más baj is.

"A verseny kétharmadánál elment a kijelző, és nem láttam semmilyen információt. Ez azt jelentette, hogy érzésből kellett váltanom, és egyszer-kétszer előfordult, hogy kettes helyett hármasban maradt az autó. Ez a kigyorsításoknál jelentett némi gondot. Szerintem elsősorban emiatt lett szoros a vége, mert a verseny kétharmadáig azonos tempót tudtam menni Bennanival. De már túlságosan sokat beszéltem a negatív dolgokról, igazából nagyon örülök, hogy meglett a harmadik hely" - monda Norbi a 'zengomotorsport.hu'-nak.

Ha valaki esetleg arra gondolna, hogy: mi ebben a nagy cucc, ő is érzésre vált, az jobb ha tudja, ezeknél a precíziós, végletekig kihegyezett versenyautóknál, nagyon fontos, hogy az ideális fordulatszám tartományban kapcsoljon a versenyző, ami kijelzőn nélkül borzasztóan nehéz.

Michelisz_usa_honda_r1

Szóval szoros volt a vége, de pont ez a jó, az ilyen meccsekre fogunk sokáig emlékezni. :) Ezúton is gratulálunk Norbinak a hősies védekezésért, és a Zengő Motorsportnak a profi munkáért.

Ja, még egy dolog jutott eszembe. Ha a rajtnál sikerült volna egyből lenyomni Rob Huffot, még a második hely is elérhető lett volna. A világbajnok viszont két körig fogta Norbit, és ez elég volt Tarquininek valamint Bennaninak, hogy meglépjen.

Nem mellesleg ez már az ötödik dobogó idén Michelisztől, ami új egyéni csúcs. És még messze nincs itt a vége.

Beszéljünk picit a többiekről is, a teljesség igénye nélkül.

Honda: végre újra egy hétvége, ahol a Civic abszolút pariban volt a Chevrolet-vel. Nagyon remélem, hogy a japán mérnökök jövőre egy izommotort építenek, mert az autó egyébként rendben van, és ha nem rúgja seggbe a Chevy erőből, akkor nincs gond. Tarquini nagyon összeszedett volt a második futamon, de ne felejtkezzünk el arról sem, hogy Monteiro második lett az elsőn, azaz egy győzelem, két dobogó lett a Honda mérlege. Az már más kérdés, hogy ennek köszönhetően Suzukára, a hazai versenyre majd beteszik a betonkeverőt a Civicbe...

Tarquini_usa_dobogo_ugrik

Ja, és a Honda bebiztosította a gyártók bajnoki címét, ám mivel egyedül a Lada volt az ellenfél, én nem táncolnék sokat részegen a tűz körül emiatt.

Chevrolet: Muller maga is elismerte, hogy ezen a hétvégén lassabb volt, mint csapattársa. A már majdnem biztos világbajnoki cím és a Citroen szerződés birtokában nem is lep meg, hogy nem annyira motivált, mint korábban. Ez alatt azt értem, hogy 95%-on megy, de egy ilyen szoros mezőnyben ez ennyit jelent. Szerintem tanult is a portói esetből (amikor kilökte Monteirot), annak pedig külön örülünk, hogy sportszerűen csatázott Norbival.

Chilton az első futamon hibátlan teljesítményt nyújtott, a másodikon viszont megint kijött a gyengéje, a forgalomban kicsit gyámoltalan. Az első siker adhat némi lökést neki az év hátralévő részére.

Chilton_Usa_chevrolet_r

A Bamboo megint kaszált a pontokból, de a dobogóra most esélyük sem volt, pedig ezzel a technikával illene ott lenni. Nykjaer versenyét a büntetés tönkretette, a dán elveszítette a harmadik helyet. Oriola a remek edzésidők után rettenetesen bement az erdőbe, megpróbáljuk kideríteni, mi történt.

BMW: Coronel amit tudott, kihozott a hétvégéből, a gyengébb rajthely miatt ez most két erős pontszerzést jelentett. Stefano D'Aste (vagy inkább a csapata) is éledezik, két tizedik helyet kapart össze. A második futam egyik hőse Fredy Barth volt, aki a hetedik helyig jött előre.

Basseng_usa_seat_r1

SEAT: Huff, és Basseng, róluk szólt a márka számára a hétvége. A címvédő az első futamon nyolcadik lett, a másodikon defekt miatt kiesett. A német csapattárs két kilencedik helyével pontosan ugyanannyit kaszált mint Huffy, ami már elég ok az örömre. A GT1-es világbajnok harmadszor duplázott idén.

Lada: ha a motorerő nem érvényesül, egyelőre még gondban van a Granta. Thompson becsülettel küzdött, de az ellenfelek látványosan erősebbek voltak, így ezúttal esély sem volt a pontszerzésre.

Az első futam végeredménye:

Sonoma_r1

A második futam végeredménye:

Sonoma_r2

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások