WTCR - Gátló-törő D'Aste

Gátló-törő D'Aste

LantiLanti
2013/04/14 22:05

DAste_Race2_Mar

Amikor tavaly a Zengő Motorsport úgy döntött, nem viszi el Wéber Gábor BMW-jét a marrakeshi fordulóra, mert az igencsak veszélyes az autóra és különösen a futóműre nézve, sokan nem értették a döntést. A múlt hétvége után egyel biztosan többen lettünk, akik ugyanígy határoztak volna. Stefano D'Aste autójában (ex-Michelisz kocsi) kis túlzással kettesével törtek a gátlók, és más műszaki gondok is hátráltatták az olaszt. Az időmérőn messze elmaradt a Q2-t érő 12. helytől, 21. lett, ami nem jó előjel Marrakeshben.

“Rettenetesen sok problémánk volt a lengéscsillapítókkal. Hatalmas hibát követtünk el azzal, hogy nem a tavalyi használt gátlókat hoztuk el idén is. Az egyiket már a Q1 első körében eltörtem, és így esélyem sem volt jó kört menni” – mondta D’Aste a WorldTouringCars-nak.

"Hátulról indulni egy városi utcai versenyen eleve nem egyszerű, ráadásul az első futamon még Engstler is belém jött. Megpördültem, bele a falba, ezért ki kellett jönnöm, hogy kicseréljük az hűtőt. A második versenyen megint eltört a hátsó lengéscsillapító és elfolyt belőle az olaj, úgyhogy nagyon-nagyon veszélyes volt vezetni az autót egy ilyen nehéz pályán. De igyekeztem befejezni a futamot, és végül szereztem egy Yokohama-s pontot.”

Nagy eredményeket ugyan nem sikerült elérniük, de legalább az újonc PB Racing istálló fontos tapasztalatokkal tért haza Marrakechből.

“Most azon gonolkodunk, hogy visszatérünk a tavalyi beállításokra, hátha ez segít” – zárta D’Aste.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások