WTCR - FP1 - gondok Michelisznél
FP1 - gondok Michelisznél

FP1 - gondok Michelisznél

LantiLanti
2013/03/23 10:21

Norbi_monza_boxban

Problémásra sikerült az első "éles" menet Michelisz Norbert és a Zengő Motorsport számára az új Honda Civic-kel. A magyar pilóta sajnos mindössze öt kört tudott megtenni az első monzai szabadedzésen, miközben a riválisok ennek több mint a kétszeresét teljesíthették. Az FP1 elején Norbi az elsők között hajtott ki a pályára, ám rövidesen vissza kellett térnie a boxba, onnantól kezdve pedig csak azt láttuk, hogy három-négy JAS Motorsport mellénybe öltözött úr rohangál az autó körül laptoppal és vezetékekkel. Nem jó jel, de legalább választ kaptak a kétkedők, hogy segít-e a gyári csapat, ha gond van. Segít!

Az utolsó percekre Norbi még vissza tudott menni, ám így is az utolsó helyen zárt (Fernando Monje mért kört sem futott).

A MOL Csapat információi szerint nem volt komoly a baj, fék- és gázpedál beállítási problémákkal küzdött a csapat, de sikerült kijavítani, úgyhogy remélhetőleg az FP2-re minden rendben lesz.

Az eredményekből most még nem vonnék le komoly következtetéseket, hiszen a szezon első szabadedzése egyáltalán nem mérvadó. Az látszik, hogy az RML és a Honda a két legerősebb csapat, viszont a Ladának is voltak biztató pillanatai. Motorerőben jól állnak az oroszok, sokáig James Thompsoné volt a legjobb részidő az első szektorban.

Az edzést egyébként Muller nyerte, bár volt némi kavarodás, hiszen a netes live timing beírt egy 1:57-es időt Monteironak, ami azonban vagy nem is létezett, vagy törölték. A francia mögött hét tizedes lemaradással Monteiro lett a második, és Pepe Oriola a harmadik. Tom Chilton egy negyedik hellyel gyorsan jelezte, hogy nem szabad lebecsülni őt egy RML-Chevrolet-vel, az ötödik helyet pedig Gabriele Tarquini csípte meg. Thompson hetedik lett a Ladával, O'Young pedig egy biztató 12. időt ment első BMW-s szabadedzésén. Apropó bajorok. Lehet, hogy a köridők még javulni fognak, ám egyelőre kicsit aggasztó a helyzet, Tom Coronel kilencedik lett és több mint másfél másodpercet kapott. Ám még így is megelőzte az uralkodó világbajnokot, aki a tizedik helyen zárt a SEAT-tal.

FIA WTCC Monza, Italy 23-24 March 2013

"Kicsit meglep ez az eredmény, hiszen alig volt lehetőségem menni az autóval a holtszezon során. Az viszont tény, hogy nagyon jól ismerem a Cruze-t, és úgy tűnik nem kellett sok idő ahhoz, hogy visszarázódjam. Rendkívül hosszú volt a tél, és nagyon nehezen jött össze a program, úgyhogy boldog vagyok, hogy itt lehetek" - monda az edzés után Muller az Eurosport Playeren.

A közvetítés utolsó perceiben lehet hallani, ahogy Muller és mérnöke, Chris Cronin arról beszélget, hogy a francia valami zajt hallott menet közben, de egyáltalán nem tűntek idegesnek miatta.

Akadtak látványosabb esetek is. Charles Ng például megforgott a Roggia előtt, és lehorzsolta a BMW elejét a szalagkorláton. Az autó ugyan csúnyán festett, de a közeli képekből úgy tűnt, hogy szerencsére csak a karosszéria sérült. Egy másik BMW-snek, a Wiechershez igazoló Fredy Barthnak is akadtak gondjai, az egyik egyenesben elengedett a gépháztető bal oldali rögzítője, és az elem félig felnyílt. Szerencsére a másik oldali megtartotta, és nem lett nagyobb baj.

Az FP1 végeredménye:

Monza_FP1

A monzai hétvége a második szabadedzéssel folytatódik 11:45-től.

Fotó: Zengő Motorsport, WTCC Media

Hozzászólások