WTCR - Engstler: a TC3 az egyik lehetőség
Engstler: a TC3 az egyik lehetőség
Fotó: WTCC Media, VW Motorsport

Engstler: a TC3 az egyik lehetőség

LantiLanti
2014/11/03 12:52

Néhány hete már beszámoltam arról a WTCC Blogon, hogy a Túraautó Világbajnokság egyik oszlopos privát tagjának számító Engstler Motorsport az év végén minden bizonnyal búcsút int a sorozatnak, miután nem sikerült megfelelő gyártót találni a folytatáshoz.

Engstler papa csapatát évtizedek óta a Liqui Moly támogatja, a kenőanyagokkal, adalékokkal és autóápoló szerekkel foglalkozó cégnek azonban volt és van is egy kikötése, csak úgy tudja szponzorálni az istállót, ha német autóval versenyeznek. Eddig ez nem jelentett problémát, jövőre azonban a TC2T-s autókat is kitiltják a mezőnyből, így a tiszteletre méltó 320-as BMW-kkel már nem lehet majd nevezni a WTCC-re.

A bajor gyártó nem épít TC1-es gépet, és Engstlerék másik terve sem jött be, amely során Opelt faragtak volna néhány jelenleg is futó Chevrolet Curze-ból. Utóbbi ötletet azért kellett elvetniük, mert túlságosan költséges megoldás lett volna. Mostanra tehát eldőlt, lehetetlen német TC1-es autót szerezni 2015-re, és ez bezárja Engstlerék előtt a WTCC kapuját.

"Azt gondolom, a jelenlegi helyzetben megoldhatatlan számunkra, hogy a Túraautó Világbajnokságon maradjunk. Nagyon elszomorít a dolog, hiszen nyolc csodálatos évet töltöttem a bajnokságban, de kénytelen vagyok elfogadni ezt a helyzetet" - mondta Franz Engstler a TouringCarTimes-nak.

A nagy múltú német istálló viszont az autóversenyzésnek nem fordít hátat, sőt, már javában dolgoznak a 2015-ös terveken, amelyekben más nemzetközi túraautós sorozatok is szerepelnek.

"Még vizsgáljuk a lehetőségeinket, melyek közül az egyik az új TC3 sorozat, ami egy jó kezdeményezésnek tűnik. Közel állunk ahhoz, hogy megtegyük a végső bejelentést, remélhetőleg Makaóra mindent sikerül elrendezni."

Volkswagen_golf

Mindez azt is jelenti, hogy Engstler papa 25 év után búcsút mond a BMW-nek, hiszen a bajor márka Marcello Lotti új bajnokságában sem kíván szerepet vállalni.

"Rajtuk múlik, hogy tudjuk-e folytatni az együttműködést. Jelenleg több gyártóval is kapcsolatban állunk, és egyelőre úgy látom, nincs olyan megoldás amelynek köszönhetően maradhatnánk a bajorok oldalán. Jövőre minden bizonnyal egy teljesen új autóval versenyzünk majd."

Az eddigi hírek és pletykák szerint két német márka is lehet a TC3 International Series-ben, az egyik a Volkswagen a másik pedig az Opel. Úgy hírlik Engstlerék az előbbi autóval mennének.

A TCT-nek adott interjúban Engstler papa magyarázatot adott a 2013-as igen visszafogott szereplésre is. A német veterán 2011-ben és 2012-ben is gyakran végzett a legjobb 10-ben, tavaly viszont mindössze egyszer sikerült beverekednie magát a pontszerzők közé.

"2013-ban az egész év során küszködtem a motorral, ami folyton kihagyott, és sehogy sem találtuk a hiba forrását. A BMW Motorsport mérnökei is próbáltak segíteni, de a probléma folyamatosan hátráltatott bennünket. Idénre aztán vettem egy másik autót, és csapat tökéletesen felkészítette. Most azt kívánom, bárcsak tavaly is ezzel versenyeztem volna" - zárta Engstler.

Az 53 éves német 162 WTCC-s indulással a háta mögött a jelenlegi mezőny második legtapasztaltabb privát pilótájának számít (csak Tom Coronel előzi meg), 2011-ben pedig futamot is nyert, méghozzá saját közönsége előtt, Oscherslebenben.

Hozzászólások