WTCR - Előrehozott új szabályok

Előrehozott új szabályok

LantiLanti
2012/11/25 11:36

A Motorsport-Total legfrissebb cikke arról számol be, hogy a megnövekedett gyártói érdeklődés, és elsősorban Citroen tervei miatt a WTCC vezetősége egy évvel előrehozza az új szabályok bevezetését, és már 2014-ben életbe lépteti azokat. Az eredeti tervekben még 2015 szerepelt. Stefan Ziegler szerint már csak az FIA áldását kell megszerezni, de Marcello Lotti úgy véli, ezzel sem lesz gond.

"Természetesen meg kell várnunk az FIA döntését, de pozitív válaszra számítok" - mondta Lotti a Motorsport-Totalnak.

Az előrehozott szabályok egyik vesztese bizonyos szempontból a Honda lehet, hiszen így gyakorlatilag csak a 2013-as szezonban használhatják a Civic jelenlegi változatát. Ám Lotti szerint a japánok tisztában voltak ezzel, és vállalták a szituációt.

"A Hondánál is tudják, hogy az új szabályok inkább evolúciót jelentenek majd, a jelenlegi regulák továbbfejlesztését, és nem forradalmi változásokat" - magyarázta az olasz.

A jelenleg érintett márkák közül egyedül a BMW nem jelezte még, hogy kíván-e autót építeni a 2014-es új technikai szabályok szerint.

"A BMW mellett még ott a kérdőjel. A többi gyártó már beleegyezett, ők viszont egyelőre hallgatnak. De biztos vagyok benne, hogy a privát csapataik is nagyon szeretnék már tudni, hogy mit gondol a gyár a leendő szabályokról, és hajlandó-e befektetni egy új autóba."

A nyilvánosság számára legnagyobb kérdés továbbra is az, hogy pontosan mit tartalmaznak majd az új szabályok. Korábban hibrid rendszer bevezetéséről is lehetett hallani, ám a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, így inkább a jelenlegi autók gatyába rázásáról lesz szó. A Motorsport-Total információi szerint a cél, hogy a kocsik agresszívabb külsőt kapjanak, és gyorsuljanak 2014-től.

Ami a megjelenést illeti, nagyobb hátsó szárnyak és első elemek kerülhetnek az autókra, szélesítenék az kerékjárati íveket, és sok szurkoló legnagyobb örömére nagyobb kereket kapnának a jelenlegi S2000-es technikák. Az már biztosan eldőlt, hogy maradnak az 1.6 turbós motorok, ám a jelenlegi 320 helyett 360 lóerősre szeretnék fejleszteni őket. Változtatni akarnak a kipufogó rendszereken is, amelytől teljesítmény növekedést, és némi lángoló látványt várnak.

Az elmúlt hetek során több gyártóval kapcsolatban is megjelentek olyan hírek, hogy az új szabályok bevezetésével szívesen beszállnának a WTCC-ben. A Citroen és Sebastien Loeb érkezését szinte mindenki biztosra veszi, a Subaru állítólag még novemberben dönt a kérdésben, és nemrég a Renault neve is felmerült mint az RML csapat leendő új gyári partnere.

Lotti azonban számít a jelenlegi szereplőkre is, és abban bízik, hogy a Ford, a Lada és a SEAT is vállalja a módosított autó kifejlesztését, hogy aztán akár gyári, akár privát szinten, de jelen maradjon a Túraautó Világbajnokságban. Már csak az a kérdés, mi lesz a BMW-vel...

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások