WTCR - Ehrlacher: aki azt mondja, imádja a Nordschleifét, az vagy hazudik, vagy lassú
Ehrlacher: aki azt mondja, imádja a Nordschleifét, az vagy hazudik, vagy lassú
Fotó: fiawtcr.com (Clément Marin)

Ehrlacher: aki azt mondja, imádja a Nordschleifét, az vagy hazudik, vagy lassú

LantiLanti
2021/03/01 14:05
A világ legnehezebb versenypályáján, a semmi máshoz nem hasonlítható 25 kilométeres Nürburgring Nordschleifén rajtol a 2021-es WTCR-szezon, ami a hosszúra nyúló szünet miatt mindenkinek nagy kihívás lesz.

A Túraautó Világkupa címvédője, Yann Ehlracher tavaly megnyerte a második futamot az Eifel-hegységben, és bár kedveli a pályát, elmondása szerint, ha valaki nagyon rajong érte, ott valami nem stimmel. 

"(A Nordschleife) egy olyan pálya, amit kedvelek. Azt az ember nem mondhatja, hogy úgy igazán szereti, mert akkor vagy hazudik, vagy nem megy rajta elég gyorsan. Megvan bennem az önbizalom vezetés közben, tetszik, hogy szűk, vannak tempós kanyarok, amiken, ha bátor vagy, igazán gyorsan lehet átmenni" - mondta Ehrlacher az fiawtcr.com oldalnak adott interjúban. 

A Cyan Racing és a Lynk & Co pilótája hozzátette, nem aggódik amiatt, hogy idén a Nordschleifén indul a szezon, mert addig többször is autóba ülhet más pályákon, sőt, ha kell, utcai autóval is gyűjthet tapasztalatot a Nordschleifén. 

Addig is marad a felkészülés, autóval, vagy néha anélkül.

"Rengeteget edzem kerékpárral, heti 250 km-t megyek. De ha kint túl hideg van, akkor ott a görgő, úgyhogy bent is tudok bringázni. Használok kerékpáros szimulátorprogramot is, és abban együtt tekerhetek másokkal, mint például Bebu (Nestor Girolami), ami szórakoztató. Aztán hamarosan indul a tesztszezon, és próbáljuk tovább fejleszteni az autót."

Ehrlacher-bringa.jpgKerékpározás a nagybátyjával, Yvan Mullerrel.

Korábban síelni is nagyon szeretett, de mint mondja, túl veszélyes, nagyon könnyű megsérülni, ezért amióta profi lett, a lécek a pincében pihennek. A havat és a jeget viszont nem kerüli; a télen Yvan Muller csapatával részt vett az Andros Trophy jégrali bajnokságban, ahol futamokat nyert, és negyedik lett az összetettben. 

"Fejleszti az ember képességeit, és közben éles maradsz a tél során. Nem olyan, mint egy WTCR-futam, de ugyanúgy van rajt, időmérő, és csúszós körülmények között kell vezetned. Ez egyrészt szórakoztató, másrészt önbizalmat ad, amikor alkalmazkodnod kell. Biztos vagyok benne, hogy nem lett volna ennyire jó a Nürbugring Nordschleifén, ha nincsenek a korábban itt szerzett tapasztalatok." 

A bajnoki cím végül nem jött össze (Jean-Baptiste Dubourg nyert, megelőzve Aurélien Panist, Nathanael Berthont és Ehrlacher-t), amit a WTCR megnyerése után már nehezebb volt elviselni. 

"Nem lettünk bajnokok, és ha az ember egyszer megérzi a bajnokság ízét, mindig kicsit szomorú, ha nem nyer. Amikor megérzed, hogy képes vagy győzni, természetesen újra bajnok akarsz lenni. De ehhez nagyon sok dolognak össze kell állnia, és ezeken jár az agyad. Ha már elhiszed, hogy lehetséges, egy kicsit könnyebb elképzelni, és már várod, hogy újra bajnok lehess."

Ehrlacher-adros-trophy.jpgFotó: Trophée Andros (Bruno Bade)

Bár Ehrlacher nem a tehercipelő fajta, azt ő is elismerni, a tavaly megnyert bajnoki cím miatt nagyobb rajta a nyomás. 

"Amikor egy éved jól sikerül, mindig aggódsz kicsit, hogy a következő gyengébb lesz. A nyomás pont azért kerül rám, mert jobban szeretnék teljesíteni, mint egy éve. Nem számít, mások mit gondolnak, ha bajnok leszek, vagy sem, hiszen egyszer már elértem. Csak az a lényeg, hogy én elégedett legyek a munkámmal." 
"Voltak hibák a tavalyi szezonban. Bár bajnok lettem, azért akadt egy-két futam, amit megnyerhettem volna, de például hibáztam az időmérőn. A bajnoki címnél nem lehet sokkal többet elérni, de például tavaly nem én szereztem a legtöbb győzelmet, ami kicsit bántott. Viszont a legfontosabb a bajnoki cím volt. És bár nyertem, így is követtem el hibákat, amiket nem szeretnék megismételni."

ehrlacher-aragon.jpgFotó: fiawtcr.com (Paulo Maria)

Egy körön például mindenképpen javulnia kell, hiszen 2020-ban egyetlen időmérőt sem sikerült megnyernie. 

"Ez az egyik terület, amin javulni szeretnék, hogy még élesebb legyek, amikor össze kell rakni a szektorokat. Ebben fejlődni akarok. Ehhez nem árt a tapasztalat és az önbizalom. Ezen a szinten már nem könnyű összerakni egy tökéletes kört. Olyan kicsik a különbségek, hogy ha a pole-t akarod a WTCR-ben, ahhoz igazán jól beállított autó kell, és mindennek össze kell állnia." 
"Fejlődtem ebben valamennyit a tavalyi szezon során. Az év végén, Aragonban, amikor már csak a bajnoki címre tudtam gondolni, második lettem, pedig óriási volt rajtam a nyomás. Szerintem az volt életem egyik legjobb időmérője, és ezt a lendületet szeretném tovább vinni."

A Cyan Racingre intenzív tesztprogram vár a tavasszal, amely során az összes elképzelhető kihívásra megpróbálják felkészíteni a Lynk & Co 03 TCR-t. Addig is marad a kerékpározás, a napi 2-3 óra szimulátor, és a fejben készülés a címvédő szezonra. 

Hozzászólások