WTCR - Dupla pontot oszthatnak a Nordschleifén
Dupla pontot oszthatnak a Nordschleifén
Fotó: Europress/AFP

Dupla pontot oszthatnak a Nordschleifén

LantiLanti
2014/07/09 11:35

Német barátom, Stefan Ziegler okosan, lassan adagolja a 2015-ös nürburgringi WTCC futammal kapcsolatos információit, minden nap megjelenik egy-két morzsa a Motorsport-Total oldalon. Legutóbb például az, hogy a Nordschleifén rendezendő futamon dupla pontokat oszthatnak, ezzel is növelve a verseny súlyát.

A 26 kilométeres legendás pályán egyetlen, 120 kilométeres versenyt rendeznek majd, a promóter Eurosport Events pedig abban bízik, hogy ez az esemény válik a Túraautó Világbajnokság fénypontjává. A dupla pontokkal is csak tovább növelnék az futam különlegességét.

"Bízom benne, hogy az FIA áldását adja a dupla pontokra, mivel szeretnénk igazán értékessé tenni a Nordschleifén aratott győzelmeket. Egy hatalmas és nagyszerű történet lesz az egész, tele mosollyal és könnyekkel. Azt szeretném, ha igazán különleges lenne ez a verseny" - idézi Francois Ribeirot, az Eurosport Events motorsport igazgatóját az MST.

A dupla pontozás sportszakmai szempontból is jogosnak nevezhető, hiszen tulajdonképpen két WTCC futam távját teljesítik majd a Nordschleifén.

Néhány egyéb szabályt is módosítani kell majd a Zöld Pokol kedvéért, ám Ribeiro nem aggódik, a Nemzetközi Szövetség ugyanis nyitott a promóter elképzeléseire.

"Van néhány rész a szabálykönyvben, amit módosítani kell, de semmi komoly. Hamarosan felállítunk egy munkacsoportot, amely összeállítja a szükséges változtatások listáját a Túraautó Bizottság számára. Valószínül néhány függeléket kell majd csatolni a szabálykönyvhöz, de ennyi az egész."

A sportszabályoknál is fontosabb kérdés, hogy mi lesz a versenyautókkal. Alessandro Mariani korább az Autosport magazinnak beszélt arról, hogy a TC1-es technikák jelenlegi formájukban kevesek lennének a 26 kilométeres, főleg közutakból álló pályához.

"Egy mérnök-csoporttal már átbeszéltük ezt a kérdést. A Nürburgring 24 óráson induló GT autók öt milliméterrel megemelhetik a futóművet. Ezt mi is megtehetjük anélkül, hogy át kéne terveznünk az autókat. Ez kizárólag beállítás kérdése."

"Persze ezen kívül is lesz szükség változtatásokra, és biztos vagyok benne, hogy a gyártók készülnek is fejlesztésekkel. Abban állapodtunk meg az ADAC Nordrheinnal, hogy szabályozzuk a tesztelési lehetőségeket, hiszen nem szeretnénk, ha egyes gyártók kifejezetten a Nordschleifére építenének külön autót, mint ahogy ez korábban előfordult a 24 óráson."

Ribeiro szerint a szabályokat a Túraautó Bizottság legközelebbi, júliusi ülésén fogadhatják el, a végső döntés pedig októberben vagy decemberben születhet meg az FIA Motorsport Világtanács kongresszusán.

Hozzászólások