WTCR - Először gurult pályára a Cupra elektromos túraautója a közös hajtáslánccal
Először gurult pályára a Cupra elektromos túraautója a közös hajtáslánccal
Fotó: electric-tcr.com

Először gurult pályára a Cupra elektromos túraautója a közös hajtáslánccal

LantiLanti
2021/02/18 18:58
Fontos időszak volt az elmúlt néhány nap az elektromos TCR kategória és a PURE ETCR sorozat számára is, a Motorland Aragonon végre pályára gurult a második véglegesített villany-túraautó modell.

A Hyundai Veloster N ETCR után a Cupra eRacer névre keresztelt versenygépe is megkapta a közös hajtásláncot (motor, inverter, váltó, akkumulátor), melynek használata mindenki számára kötelező lesz az ETCR kategóriában. 

A véglegesített Cupra eRacer hazai pályán, a Motorland Aragonon tette meg első kilométereit, és nem volt egyedül. A közös hajtásláncot elsőként integráló, és azóta több teszten is részt vevő Hyundai autója is a helyszínen körözött, és így először nyílt lehetőség két különböző ETCR autó összehasonlítására.

A teszten a SEAT elnyűhetetlen pilótája, Jordi Gené vezette az autót, aki szerint nagyon komoly munka a közös hajtáslánc integrálása. 

"Túl vagyunk a Cupra eRacer tesztjének első napján. Komoly kihívást jelent az autó vezetése. Sok munka vár még ránk, mivel rengeteg dolgot kell letesztelnünk: a kasztnit, a gumikat, az új motort vagy az új akkumulátort. Temérdek a tennivaló, és remélem, minél több munkát el tudunk végezni" - mondta Gené. 

A Cupra mellett a Hyundai is próbálgatott ezt-azt a spanyol pályán, például a frissen igazolt pilótáját, Jean-Karl Vernay-t, aki Augusto Farfus mellett most először vezethette a koreaiak villany-túraautóját.

"Be kell vallanom, az autó hihetetlen. Rendkívül erős, és már a legelső kör után imádtam. Nagyon jó érzés vezetni" - lelkendezett a francia. 

A Cupra és a Hyundai mellett még két márka jelezte eddig részvételi szándékát az ETCR-ben. Az Romeo Ferraris által épített Alfa Romeo Giuliát már be is mutatták, az MG autójáról viszont még semmit sem tudni. 

Hozzászólások