WTCR - Csalódottak a bmw-s csapatok
Csalódottak a bmw-s csapatok

Csalódottak a bmw-s csapatok

LantiLanti
2013/04/18 20:41

Ng_engstler_coronel_bmw

A jelenlegi öt bmws csapat közül kettő elégedetlenségének adott hangot, miután az idénynyitó két fordulón a bajor autók messze elmaradtak az élboly teljesítményétől. Az Engstler Motorsport és a Wiechers Sport csapatvezetője is úgy érzi, a gyártó hátat fordított nekik. A teljes BMW flotta legjobb eredménye egy hatodik hely két forduló után, ami igencsak silány ahhoz képest, hogy tavaly szinte minden hétvégén a dobogóért harcolhattak a német márka versenyzői.

A BMW a világbajnokság története során először idén úgy döntött, nem nevez a gyártók bajnokságába, a 300 ezer eurós nevezési díjat inkább a 320 TC fejlesztésére és optimalizálására fordítják. A gyár szóvivője a WorldTouringCars-nak úgy nyilatkozott, a motorfejlesztő csomagnak köszönhetően 3%-os teljesítménynövekedést értek el, ami nagyjából 10 lóerőnek felel meg. A kit a hírek szerint 45 ezer euróba került, de az összeg az éves motorrevízió költségét is magában foglalta.

A privát BMW-s alakulatok azonban úgy vélik, nem sok minden érezhető a fejlesztés hatásaiból. "Többet vártam a továbbfejlesztett motortól" - mondta Monza után a Motorsport-Totalnak Mehdi Bennani.

"Az eredményeinket nem a teljesítményünknek köszönhetjük, hanem annak, hogy sokan falnak csapták az autót. Ez nem a mi teljesítményünket tükrözi" - mondta Kurt Treml, az Engstler Motorsport csapatmenedzsere.

"Egy dobogós hely vagy egy top5-ös eredmény jelenleg egy lottó ötössel érne fel számunkra. Még ahhoz is szerencsére van szükségünk, hogy ez első tízben végezzünk. Rendkívül bosszantó ez a helyzet az összes bmws csapat és versenyző számára. Még a Ladák is gyorsabbak nálunk" - tette hozzá Dominik Greiner, a Wiechers csapatmenedzsere.

A csapatvezetők azt remélik, a gyászos eredmények láttán talán riadót fújnak Münchenben.

"A BMW becsülete súlyos sérüléseket szenvedhet idén a túraautózás világában. Számunkra egy kérdés maradt, hogy ki lesz a legjobb bmws. Az összes többi irreális" - mondta Treml, aki a Szlovákiára ígért karbon ajtóktól sem vár csodát.

Engstler_Daste_bmw

"Az is csak részleges segítség lesz, hiszen jelenleg több mint egy másodperc a lemaradásunk. Egy újabb költséges beruházás, ami aztán két-három tizedet fog jelenteni."

Egyelőre azonban úgy tűnik, a német gyártót kizárólag az igen sikeres DTM program érdekli.

"Bár BMW-ből van a legtöbb a mezőnyben, úgy érezzük, hogy a gyár hátat fordított nekünk. Sajnos úgy tűnik, már egyáltalán nem érdekli őket a WTCC" - mondta Greiner.

A helyzet hamarosan végleges megoldást nyerhet, hiszen jelen állás szerint a BMW nem tervez új autót építeni a 2014-es szabályok szerint, így a 320 TC-k előbb vagy utóbb eltűnhetnek a mezőnyből

"Én nem számolok a BMW-vel, számomra sokkal fontosabb, hogy megteremtsem a 2014-es költségvetést. De hogyan álljak a szponzorok elé ilyen eredményekkel" - tette fel a kérdést Treml.

Picture: WTCC Media

Hozzászólások