WTCR - Coronel ünnepel, és maradna a WTCC-ben
Coronel ünnepel, és maradna a WTCC-ben
Fotó: WTCC Media, Tom Coronel, www.eldik.net

Coronel ünnepel, és maradna a WTCC-ben

LantiLanti
2014/11/11 11:25

Ünnepi év az idei Tom Coronel számára, a ROAL Motorsport holland pilótája idén tölti 25. szezonját a motorsportok világában. Megannyi emlékezetes pillanatra tekinthet vissza, ám szokásához híven ő inkább előre néz, és már a következő 25 évet tervezi.

Coronel egy jól ismert holland autósportos család gyermekeként született, édesapja nagy Alfa Romeo rajongó volt, így mikor ikrei születtek, egyiküket Tim Alfa Coronelnek, másikukat Tom Romeo Coronelnek nevezte el. Tom 1990-ben a holland Citroen AX kupában mutatkozott be, amit a rákövetkező évben egyből meg is nyert. '92-ben már a Holland Túraautó Bajnokság trónjára ült fel, majd váltott, és a következő szezonban kipróbálta a formaautózást.

A 'szivarok' világában is rohamléptekkel halad a csúcs felé, miközben szanaszét hevertek körülötte a meghódított sorozatok serlegei. '93-ban egyből bajnok lett a holland Forma-Ford 1800 sorozatban, '94-ben pedig a Nations Cup kategóriát nyerte meg a Forma-Opel bajnokságban. Innen egyenes út vezetett a Forma-3-ba, először Németországban majd egy bátor döntés után Japánban. 1997-ben japán F3-as bajnok lett, és győzött a legendás Zandvoort Masters versenyen is.

Coronel_nippon_arc

Coronel_nipponKét év múlva már a japán formaautós királykategória, a Formula-Nippon is a lábai előtt hevert, így decemberben két napot tesztelhetett Barcelonában az Arrows F1-es autójával. A holland ekkor már minden figyelmét a Forma-1 felé fordította, és egy egyedi üzleti tervet dolgozott ki. Létrehozott egy céget, amelynek részvényeit befektetőknek kínálta fel, azzal, hogy miután beindult az üzlet, haszonnal kaphatják vissza pénzüket. A terv végül nem jött össze, mert néhány befektető nem teljesítette az előre vállalt kötelezettséget, az Arrows pedig a Jos Verstappen - Pedro de la Rosa párosnak szavazott bizalmat.

Tom Coronel Tom CoronelCoronelt hatalmas csalódásként érte, hogy nem sikerült a nagy álom, 2000-ben mindössze a Le Mans 24 óráson és pár FIA GT versenyen indult. A következő évtől viszont már ismét teljes szezont ment az FIA GT-ben, majd 2002-ben kezdetét vette a túraautós kaland. Az ETCC korszakban egyetlen istállónál, a Carly Motorsnál ment (végig BMW-vel), ahol többek között menyasszonya, Paulien Zwart és leendő apósa, Klaas Zwart is csapattársa volt.

2005-ben a WTCC indulásakor a GR Asia alakulathoz került, és SEAT-ra váltott, amihez hat éven keresztül hűséges volt (igaz, közben SUNRED-hez igazolt). Ebben az időszakban kétszer lett privát bajnok, 2008-ban, Okayamában pedig első abszolút futamgyőzelmét is megszerezte.

A márka 2009-es kivonulása miatt azonban a SEAT egyre kevésbé volt versenyképes technika, és amikor kiderült, a spanyolok 2011-re nem építenek 1.6 turbós motort, Coronel vette a kalapját, és átment a ROAL Motorsporthoz, ahol ismét egy BMW-t tettek a hátsója alá. Az az év bizonyos szempontból a holland legsikeresebb WTCC-s szezonja volt, a gyári Chevrolet-k mögött negyedik lett az összetettben, megnyert egy futamot és további négy alkalommal állt a dobogón.

A legjobb szezon címért még a tavalyi is versenyben van, amikor ugyan csak 10. lett a bajnokságban, de két futamon is győzött, amire korábban még egyetlen túraautós évében sem volt példa.

A TC1-es szabályok bevezetésekor a ROAL kénytelen volt megválni a BMW-ktől, és az RML-től vásároltak két Chevrolet Cruze-t. A váltás nem volt könnyű, ám Coronel így is háromszor állt már a dobogón, viszont hosszú idő után először kikaphat aktuális csapattársától, Tom Chiltontól.

"Ez egy különleges év számomra, hiszen 2014 a 25. szezonom a motorsportban. Makaónál jobb helyet nem is választhattam volna az ünneplésre, ez az egyik kedvenc pályám, és rengeteg kellemes emlék fűz ide. Ebből az alkalomból valami különlegessel készültem" - mondta Coronel.

Coronel_makao_dizajn Coronel_makao_dizajn_2Ez pedig nem más, mint egy speciális dizájn, amivel kizárólag a Makaói hétvégén versenyez majd. De nem azért, mert búcsúzni készülne a WTCC-től, sőt ellenkezőleg, a folytatást is a Túraautó Világbajnokságon tervezi.

"Az FIA WTCC a kedvenc bajnokságom, és szeretnék 2015-ben is maradni. Természetesen privát versenyzőként ez egyre nehezebb, de abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy évek óta sok hűséges partner áll mellettem, ezért remélem, a következő évre is sikerül összehozni a pénzügyi hátteret."

"Egyébként meg ez csak a 25 éves évforduló, én viszont legalább kétszer ennyit szeretnék a motorsportban tölteni, mert az 50 év mennyivel jobban hangzik, mint a 25" - zárta a holland.

2015 előtt viszont még akad egy-két feladat: a hétvégén a makaói idényzáró, januárban pedig a Dakar rali, hiszen Coronel 2009 után ismét rajthoz áll a világ legnagyobb tereprali versenyén, amolyan riporter-pilótaként.

Hozzászólások