WTCR - Coronel úgy egyezett meg Schumacher menedzserével, hogy azt sem tudta, kivel beszél
Coronel úgy egyezett meg Schumacher menedzserével, hogy azt sem tudta, kivel beszél
Fotó: Tom Coronel

Coronel úgy egyezett meg Schumacher menedzserével, hogy azt sem tudta, kivel beszél

LantiLanti
2020/08/12 14:16
Tom Coronel mögött már rendkívül eredményes formaautós pályafutás állt, mikor végül a túraautózás mellett döntött, és a különc holland pilótának akad néhány elképesztő története abból az időszakból. 

Pályafutása elején, 1995-ben például ahhoz a csapathoz szerződött a német Formula 3-ban, amely öt évvel korábban bajnokot csinált Michael Schumacherből, akkoriban pedig a hétszeres világbajnok öccsét, Ralfot terelgette az F1 felé.

Coronel számára 95 a nagy ugrás éve volt, hiszen gokartos tapasztalatok nélkül próbált utat törni magának a formaautózás világában. 94-ben második lett a Formula Opel Euroseries-ben, majd a szezon végén megnyerte a Nemzetek Kupáját, méghozzá odahaza, Zandvoortban.

Ezután kapott egy telefonhívást egy számára ismeretlen német úrtól. Aki csak számára volt ismeretlen...

"Eleinte nem is tudtam, kik ezek az emberek, mert nem foglalkoztam sokat a többi kategóriával. Rámcsörgött egy figura, akit Willi Webernek hívtak, utána pedig mondtam a barátaimnak, hogy megyünk Németországba, mert meghívott egy csapat" - mondta Coronel a WTCR Fast Talk presented by Goodyear podcastben. 
"Csak útközben kérdezték meg, pontosan hova is tartunk. Stuttgartba, Willi Weberhez! A fotósom elkezdett hangosan nevetni, és azt mondta: tudod te egyáltalán, ki az a Willi Weber? Fogalmam sincs – válaszoltam. Ő Michael Schumacher menedzsere!"

Coronel-f3-95.jpgFotó: Tom Coronel

A tárgyalás jól sikerült, így a Franz Tost (ma már az Alfa Tauri F1-es csapat vezetője) által irányított Opel Team WTS szerződést ajánlott Coronelnek. Csapattársa pedig ugye Ralf Schumacher lett. 

Ez volt az első alkalom, hogy a holland fenegyerek igazán profi körülmények között találta magát. 20 napot teszteltek a szezon előtt, de így is időbe tellett, mire kitapasztalta az F3-as autót apró titkait. Meg aztán egy ilyen vezetéknevű pilótával sem mindig könnyű osztozkodni.

"De nem volt egyszerű Ralf csapattársának lenni, mert minden figyelem őrá irányult a csapaton belül is. Abból a szempontból mondjuk nem volt probléma, hogy nekem akkor még sokat kellett tanulnom, és szépen gyorsultam is a szezon során. Közben pedig olyan nevekkel mentem együtt Németországban, mint Couceiro, Wurz, Trulli, Norberto Fontana, Philipp Peter és Klaus Graf."
"Az utolsó futamon, a Nürburgringen enyém volt a pole pozíció, de el kellett engednem Ralfot, hogy segítsek neki a bajnoki címért folyó csatában. Az év utolsó futamán, két méterrel a cél előtt fékeztem egy nagyot, és hagytam, hogy elmenjen. Majdnem kiestem az autóból, és utána Ralf meg az Opel is elég mérges volt rám." 

Annyira, hogy végül a következő évre tervezett motor-támogatás sem valósult meg. Coronel helyette Japánban kötött ki, ami szintén egy elég vicces, vagy inkább coroneles történet. Hamarosan erről is írunk majd. 

Hozzászólások