WTCR - Coleman: költségszabályozás kell!

Coleman: költségszabályozás kell!

LantiLanti
2012/12/17 16:36

A WTCC egyik legtehetősebb privát csapata, a Bamboo Engineering szerint a bajnokság számára fontosak az új technikai szabályok, de biztosítani kell, hogy a költségek nem emelkednek jelentősen. Az istálló vezetője, Richard Coleman az Autosport magazinnak nyilatkozott arról, hogy csak a részletek ismeretében tudja megmondani, hasznosak vagy ártalmasak lesznek-e az új regulák.

"A pontos változtatásokat még nem ismerjük 100%-ig. A koncepciót már láttuk, de az ördög a részletekben rejlik. A bajnokságnak valóban szüksége van változásra, hogy új gyártókat vonjanak, ez nyilvánvaló. De figyelni kell az egyensúlyra, hogy a jelenlegi mezőny megmaradhasson. A nagy kérdés az, hogy a mostani csapatok közül vajon melyik lesz képes új autót vásárolni? Ezt értem egyensúly alatt" - fogalmazott Coleman.

Az új szabályok részleteit a tervek szerint még karácsonyig kidolgozza a technikai bizottság. Ha a módosítások csak a futómű, egy-két aero elem és a szűkítő megváltoztatását eredményezik, akkor az várhatóan nem jár majd drasztikus költségnövekedéssel. A nyilvánosságra hozott koncepcióban viszont szerepel egy mondat, ami nagyobb technikai szabadságot helyez kilátásba, és ez már inkább aggasztó a Bamboo számára.

"Az aerodinamikai fejlesztések szabadon engedése komoly költségekkel járhat, mivel ezen a terület sokat lehetne még nyerni. Persze fontos, hogy valamivel agresszívebb megjelenése legyen az autóknak, de vigyáznunk kell, hogy nem menjünk el a DTM vagy más hasonló bajnokságok irányába, ahol minden az aero elemekről szól. Ez jelentősen megnövelné a költségeket" - folytatta Coleman.

Az új autó megvásárlása jelentheti a legnagyobb akadályt a csapatok számára, hiszen ez jelentős egyösszegű befizetést igényel tőlük.  Coleman szerint azonban az technikai szabadság még nem jelent automatikus drágulást.

"A Lacettiben az utcai kerékagyat kellett használunk, amivel rengeteg munka volt, ráadásul körülbelül minden második tönkrement a verseny végére. Nem nehéz elképzelni, hogy ez mennyi plusz költséget eredményezett. A Cruze-nál viszont, hacsak nem talál el a versenyző valamit nagyon durván, az örökkévalóságig kitart.

A bamboos csapatfőnök a 2011-ben bevezetett 1.6 turbós világmotornak is adott, szerinte ugyanis egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

"Azzal a céllal hozták be, hogy csökkentsék a költségeket, megtartsák a jelenlegi gyártókat, és újakat vonjanak be. De ez nem történt meg, úgyhogy egyelőre csak mindenkinek egy rakás pénzébe került. Az ilyenekkel nagyon vigyázni kell" - zárta Coleman.

Két Chevrolet Cruze tulajdonosaként kétség nem férhet hozzá, hogy Bambooék nem állnak rosszul anyagilag, így ha ők is figyelmeztető üzemmódra váltottak, akkor érdemes odafigyelni.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások