WTCR - Citroen: melyik típus?

Citroen: melyik típus?

LantiLanti
2013/07/03 18:45

Az elmúlt napok során sok kérdés tisztázódott a Citroen WTCC-s programja kapcsán. Már tudjuk, hogy biztosan jönnek, méghozzá valószínűleg három, de minimum két autóval. Sebastien Loeb lesz az egyik versenyzőjük, a Muller, Menu, Huff hármasból kerülhet ki a másik, és nem egy-két évre terveznek.

Egy nagyon fontos témában viszont továbbra is "hallgat az erdő", nevezetesen, hogy melyik típusból készül majd a versenygép. Az Autosport annyit elárult, hogy valószínűleg nem a WRC-ben használt DS3 lesz az alap, de ennél többet nem tudunk.

Találgatni viszont annál jobban szeretünk, ám most erről az élményről lemondunk egy kedves kolléga javára. Nem kellett sokat gondolkodnom azon, hogy kit keressek fel, ha olyan valakire van szükségem, aki az autóipar és az autósport világában is olyan otthonosan mozog, mint politikus keze a választók pénztárcájában.

Vályi Pista a Totalcar újságírójaként és műsorvezetőjeként jobbról-balról ismeri a különböző márkák utcai kínálatát, emellett pedig (Csiki Gábor szavaival élve) az autósport-homoszexuálisok páholyának oszlopos tagja. Vagy, ha ezt nem vállalja, akkor tiszteletbeli taggá választjuk. :)

Száz szónak is egy a vége, megkértem Pistát, találgasson nekünk kicsit, melyik utcai modell lehetne ideális alap a Citroen WTCC-s programjához. Szokásához híven részletes választ adott a kérdésre.

"Ha a PSA-konszern úgy dönt, hogy beszáll a WTCC-be, akkor oda - a rájuk jellemző módon - csak teljes lendülettel érkeznek majd, emlékezzünk csak, hogyan támadták le a LeMans-szériát alig pár éve. Az, hogy indulnak, teljesen logikus lépés. Először is: a konszern piaci helyzete nem túl rózsás, hiszen hibás döntések sorozata vezetett odáig, hogy a franciák túlzottan is támaszkodtak az európai piacra és kevésbé fektettek hangsúlyt Ázsiára és Kínára. Ők annak idején inkább Afrika felé orientálódtak, ami érthető is valahol, rengeteg gyarmatuk volt ott, a francia nyelvű független államokkal remek kapcsolatokat ápoltak.

Csak éppen Afrikában nem volt pénz autóra, nem volt profit, nem volt növekedés, ahogy ma sincs.

Ezért amikor a gazdasági válság elérte az öreg kontinenst, akkor azok tudták úgy-ahogy túlélni a pénzvihart, akik Európán kívül is már volument gyártottak és adtak el. A PSA-n nem először segített a francia kormány ekkor. Most úgy-ahogy helyre fognak állni, de mindenképpen jól jön nekik egy olyan versenysorozat, amely a világ minden táján zajlik, erőteljes médiaháttere van és meglehetősen olcsó. Pilótáik pedig vannak-lesznek.

Hogy ettől a ponttól kezdve miből építenek WTCC-autót, az tulajdonképpen másodlagos. Minden bizonnyal egy olyan globális modellről lesz szó, amelyik mindegyik fontos piacon kapható és ugyanúgy néz ki, valamint méretei megfelelnek a versenyszabályoknak.

Bár a szedán karosszéria aerodinamikai szempontból előnyösebb, nem hinném, hogy a nemrégiben bemutatott C-Elysée-301-es olcsó autóból építenének valamit, sokkal inkább a C4-esből, amelyből már készült is versenyautó és igazi tömegmodellnek számít.

Az kétségtelen, hogy Loeb készül a feladatra, az idei Porsche Szuperkupa-szereplése nem véletlen: ha megtanul tömegben mozogni és a saját tempóját autózni, akkor félelmetes ellenfél lesz az első pillanattól kezdve. Mert Loebnek nem kell megtanulnia az autót és a pályákat. Ő már tudja őket, csak figyeljetek oda. Nem kell sokat várni."

Jelen pillanatban valahogy így fest a C4 utcai változatának legújabb verziója, ami 2010 óta fut a piacon.

Fotó: Citroen

Írta: Vályi István és Lanti

Hozzászólások