WTCR - Catsburg: amikor bal és jobb kormányos autó között váltottam, na az nehéz volt
Catsburg: amikor bal és jobb kormányos autó között váltottam, na az nehéz volt
Fotó: fiawtcr.com

Catsburg: amikor bal és jobb kormányos autó között váltottam, na az nehéz volt

LantiLanti
2020/01/22 10:47

Nicky Catsburg évek óta sikerrel éri el, hogy egyszerre több gyártó versenyzője lehessen, és a legkisebb gond nélkül ötvözi az endurance GT-versenyzért a sprint túraautózással. 

A holland pilóta hosszú ideje a BMW gyári embere a fontosabb hosszútávú versenyeken, és ez idő alatt kapott lehetőséget a Lada, a Volvo és a Hyundai túraautós alakulatánál is.

2020 még ennél is bonyolultabbnak tűnik, hiszen aláírt a Corvette-hez a legfontosabb hosszútávú versenyekre, miközben marad a BMW alkalmazottja, és bár hivatalos bejelentés még nem történt, állítólag a WTCR-ben is folytatja, várhatóan Michelisz Norbi mellett a Hyundaiban. 

Catsburg láthatóan élvezi, hogy állandóan át kell állítania az agyát egy másik autóra, bár szerinte ez nem is annyira nehéz, mint ahogy néhányan megpróbálják beállítani.

"Az emberek általában szeretik az ilyet nehezebbnek bemutatni, mint amilyen valójában. Biztosan, mert annyira menő. De az igazat megvallva, ha mindig csak egyféle autót vezetnék, maximum annyit jelentene, hogy az első egy-két körben 1%-kal gyorsabb lennék. Ennyire kevés idő kell az átálláshoz" - fogalmazott Catsburg.

Persze ő is futott már bele komolyabb kihívást jelentő átszállásba.

"A legrosszabb az volt, amikor egy hétvégén belül vezettem egy BMW Z4-et és egy GT1-es Nissan GTR-t. A Nissanban a jobb oldalon ültél, és a bal kezeddel kellett váltani, a BMW-ben pedig a bal oldalon volt az ülés, és a jobb kezeddel váltottál."
"Ez már kicsit össze tudott zavarni. Minden alkalommal, amikor először mentem ki a boxból, vagy óriási helyet hagytam a faltól, vagy majdnem meghúztam a kocsi oldalát. De utána már nem volt probléma. Én amúgy nagyon szeretem keverni a hosszútávú és a sprint műfajt."

Mondom még egyszer, egyelőre csak elméleti szinten beszélünk erről, hiszen a Hyundai még nem jelentette be 2020-es felállását. Emlékeim szerint a koreaiak általában február elején szoktak virítani, ami erősen közeledik. 

Hozzászólások