WTCR - A büntetésügy összegzés
A büntetésügy összegzés

A büntetésügy összegzés

LantiLanti
2013/05/19 02:10

Pilotak_aut

Elég sokáig tartott, mire megszületett a végső döntés valamennyi érintettről a szombati ausztriai időmérőn történ események kapcsán. De végül megszületett, és vasárnap hajnali fél kettőkor megkísérlem összefoglalni, pontosan ki és mennyit fizetett, illetve hány helyes büntetést kapott.

Először is nézzük a Q1-ben és a Q2-ben történt események kárvallottjait. Az időmérőn mindenki a szélárnyékkereséssel volt elfoglalva, aminek az lett az eredménye, hogy sor elején haladók drasztikusan lelassítottak, abban bízva, hogy valaki megelőzi őket, és így szélárnyékhoz jutnak. Ehelyett 30 km/h-val közlekedő "vonatok" alakultak ki, viccet csinálva az időmérőből. A felügyelők a sport megítélésnek rontása miatt a következő büntetéseket szabták ki:

Gabriele Tarquini: 24 helyes rajtbüntetés és 6000 euró.

Pepe Oriola: 16 helyes rajtbüntetés és 6000 euró.

Tom Coronel: 15 helyes rajtbüntetés és 4000 euró.

Yvan Muller: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Tiago Monteiro: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Michelisz Norbert: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Tom Chilton: 12 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Rob Huff: 10 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.

Alex MacDowall: 8 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Stefano D'Aste: 5 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.

Darryl O'Young: 5 helyes rajtbüntetés és 1000 euró.

Hugo Valente: 5 helyes rajtbüntetés és 3000 euró.

Tarquini, Oriola és Coronel esetében azért súlyosabb a büntetés, mert ők a Q1-ben és a Q2-ben indokolatlanul lassan mentek. A felügyelők James Nash és Mikhail Kozlovszkij esetét is vizsgálták, ám ők megúszták büntetés nélkül.

A hab viszont csak este fél tíz környékén került fel a tortára, amikor a felügyelők mindhárom Hondát - köztük Michelisz Norbiét is - a sor végére küldték, mivel a Civic hátsó légterelője nem felelt meg a szabályban előírtaknak. A hivatalos dokumentum szerint a büntetés az első futamra vonatkozik.

Mivel még több dolgot is tisztázni kell, egyelőre csak egy előzetes rajtlistát tudtunk összeállítani, amiben rengeteg a kérdőjel, hiszen az eltérő büntetések miatt több pilóta is azonos pozícióba kerülne, az FIA pedig csak holnap reggel adja ki a végleges rajtrácsot. Íme:

1. Michel Nykjaer

2. James Nash

3. Alex MacDowall

4. Yvan Muller ?

4. Rob Huff ?

4. Mehdi Bennani ?

7. Tom Chilton ?

7. Mikhail Kozlovszkij ?

9. Fredy Barth

10. Stefano D'Aste ?

10. Franz Engstler ?

12. Marc Basseng

13. James Thompson

14. Charles Ng

15. René Münnich

16. Fernando Monje ?

16. Hugo Valente ?

18. Pepe Oriola ?

18. Darryl O'Young ?

20. Tom Coronel

21. Gabriele Tarquini ?

21. Tiago Monteiro ?

21. Michelisz Norbert ?

Ám lehet, hogy minden borul, hiszen a felügyelők hivatalos dokumentumai és a WTCC honlapja között mintha némi eltérés lenne. A határozatok - szerintem - egyértelműen kimondják, hogy a büntetéseket az első futamon kell letölteni, az 'fiawtcc.com' szerint viszont vannak olyanok, akik a második versenyre is kaptak visszasorolást. Szerintük pl. Tarquini 24 helyes büntijét úgy kell értelmezni, hogy 12 az első és 12 a második versenyre...

Egyelőre tehát az a biztos, hogy semmi sem biztos...

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások