
Bővített gyártói bajnokság
A tavalyi kettővel szemben idén három gyártó adta le nevezését a konstruktőrök bajnokságára, a Citroen mellett a Honda és a Lada is befizette azt a több mint 300 ezer eurós (90 millió forint) összeget, ami ahhoz szükséges, hogy pontokat szerezhessenek a gyártók összetettjébe.
A kép azonban nem teljes, hiszen az egyik legütőképesebb márka, a Chevrolet nem szerepel a hivatalos pontvadászatban. Éppen ezért a WTCC Blog hétvégéről-hétvégére kiszámolja, hogyan állna a gyártók versengése, ha valamennyi márka beleszámítana.
Azt hiszem, senkit nem lep meg, hogy az összetettet a Chevy bevonásával is a Citroen vezeti, az viszont már érdekesebb, hogy a privát RML által épített, és privát csapatok által versenyeztetett Cruze-ok megelőzik a gyári támogatású Hondákat. Igaz, nem sokkal, tehát érdekes verseny alakulhat ki a dobogó második és harmadik fokán.
A bővített gyártói összetett Salzburg után:
Márka | Pontok | Győzelmek | Dobogós helyek |
1. Citroën | 392 | 8 | 16 |
2. Chevrolet | 239 | 1 | 4 |
3. Honda | 220 | 0 | 7 |
4. Lada | 92 | 0 | 0 |