WTCR - Boldizs Bence egy pole-t, Tassi és Azcona egy-egy második rajthelyet kaszált
Boldizs Bence egy pole-t, Tassi és Azcona egy-egy második rajthelyet kaszált
Fotó: fiawtcr.com

Boldizs Bence egy pole-t, Tassi és Azcona egy-egy második rajthelyet kaszált

LantiLanti
2020/10/17 22:10
Remek magyar eredmények, szomorúság Michelisz Norbi problémái miatt, és egy elképesztő slusszpoén: ez lehetne a hungaroringi WTCR időmérő nagyon rövid összefoglalója. 

A kvali ezúttal is a Szlovákiában megismert rendszer szerint zajlott, azaz a Q1 adta az első futam rajtsorrendjét, a Q2 és a Q3 pedig a másodikét illetve a harmadikét, természetesen a szokásos fordított rajtrácsos bolondítással.

A két szabadedzés utána az időmérő első szakaszában is Esteban Guerrieri és Mikel Azcona vitte el az első két helyet, ezúttal kicsit több mint öt tized volt köztük. Yann Ehrlacher pedig egy remek harmadik hellyel javította tovább bajnoki esélyeit.

A magyarok közül Tassi Atika hozta a kiegyensúlyozott jó formát, ötödik lett, ám ennél is nagyobb szenzáció, hogy Boldizs Bence élete negyedik WTCR hétvégéjén bekerült a Q2-be a másik Zengő Cuprával.

Ám amennyire örülhettünk Atinak és Bencének, annyira szomorú volt látni, hogy a Hyundai sehogy sem talált fogást a körülményeken. Michelisz Norbi egész nap arra panaszkodott, hogy kihagyogat a motorja, és végül a négy i30 N TCR közül egyik sem fért be a tizenkettőbe. 

michelisz_hungaroring-2020.jpg

Kismarty-Lechner Gábor ezúttal is a sor végén zárt, de most igazán sikerült megközelítenie a mezőnyt, mindössze fél másodpercet kapott a Nicky Catsburgot helyettesítő Nico Grubertől.

Az edzés után nem sokkal jött a hír, hogy Aurelien Comte-ot kizárták az időmérőből, mivel a Vukovic Motorsport egyik szerelője parc fermé alatt rácsatlakoztatott egy laptopot a Renault Mégane RS TCR-re. Az WTCR-újoncok jellegzetes hibáinak egyike. 

A Q2-ben folytatódott a Guerrieri-Azcona dominancia, ezúttal a zengős spanyol végzett az első helyen, az argentin lett a második, aki mögött a másik három Honda is bemasírozott a Q3-ba: Tassi, Girolami, Monteiro sorrendben. Jó volt látni végre, hogy a portugál is ki tudta hozni az autóban rejlő képességeket. 

Boldizs Bence számára a tizedik hely, és vele a fordított rajtrácsos pole volt a cél, és mivel Santiago Urrutia nem futott mért kört, javulni látszottak az esélyei, végül azonban be kellett érnie a 11. hellyel. Legalábbis egy ideig. 

Röviddel az időmérő edzés vége után robbant az ajándékbomba: Gilles Magnus Audija megbukott a hasmagasság ellenőrzésen, azaz minden Q1-es és Q2-es eredményét törölték. Ezzel Bence egy helyet előrébb tudott jönni, és élete negyedik WTCR versenyén övé lesz a pole a második futamon. 

Boldizs-orom-hungaroring.jpgFotó: Nagy Gábor Tamás (Zengő Motorsport)

Elképzelni sem tudjuk, mit érezhet ez a 22 éves srác, aki mostanáig 100 lóerős Suzukikkal kergette az ellenfeleket, vasárnap délben viszont a világ legjobb túraautósaiból álló mezőny áll majd mögötte a rajtrácson. 

Utóbb egyébként kiderült, Urrutia a Cyan Racing stratégiája miatt nem futott mért kört, tartottak ugyanis attól, hogy akkor esetleg Muller, vagy még rosszabb esetben Ehrlacher csúszik ki a top10-ből. Ezt most megköszönhetjük a svédeknek. 

És az időmérő még tartogatott drámát. A Q3-ban Azcona lett volna az első a pályán, szépen ki is fordult a box elől, majd megállt a boxutca végén. És csak állt, és állt, és állt... Mint utóbb kiderült, nagyjából 15 méterre volt a kijárattól, amikor az addig zöld lámpa hirtelen pirosra váltott... Jelezve, hogy lekéste a rajt idejét. 

A Zengő Motorsport és Azcona is értetlenül állt a helyzet előtt, hiszen meg voltak győződve róla, hogy időben indultak el. A legfrissebb információk szerint úgy tűnik, volt egy félreértés azzal kapcsolatban, hogy Azcona mikor hajthat ki a gyors sávba, és emiatt későn ért a boxutca kijáratához. 

Tassi-qp-hungaroring-2020.jpg

Tassi Atika egy elég jól sikerült körrel az utolsó pillanatig vezette a Q3-at, ám a hétvége eddig uralkodójával, Guerrierivel ő sem bírt, így végül második lett az argentin mögött, megelőzve Monteirót és Girolamit. 

Magyar szempontból tehát minden furcsaság ellenére is kiválóan sikerült a hazai időmérő, és amit az élet az egyik kezével elvett a Zengő Motorsporttól, azt a másikat visszaadta nekik. Nézzük, honnan indulnak a "magyarok" a holnapi futamokon:

Mikel Azcona: R1: 2., R2: 6., R3: 5.
Tassi Atika: R1: 5., R2: 9., R3: 2.
Boldizs Bence: R1: 11., R2: 1., R3: 10.
Michelisz Norbi: R1, R2, R3: 15.
Kismarty-Lechner Gábor: R1, R2, R3: 20.

A Q1 végeredménye:

Q1-hungaroring.jpg

A Q2 végeredménye:

Q2-hungaroring.jpg

A Q3 végeredménye:

Q3-hungaroring.jpg

Holnap tovább élesedik a helyzet, jön a három futam. Az első 9:00-kor rajtol, és az Eurosport 2 élőben közvetíti. 

Hozzászólások