WTCR - Basseng: a legjobbak ellen
Basseng: a legjobbak ellen

Basseng: a legjobbak ellen

LantiLanti
2013/01/25 19:21

Munnich_SEAT

A válság és az átmeneti időszak kellős közepén egy tehetős és nagyon profi csapat érkezik a WTCC-be, két nemzetközi szinten is nagy névnek számító pilótával. Marc Basseng és Markus Winkelhock tavaly GT világbajnok lett a Münnich Motorsporttal, idén pedig a Túraautó Világbajnokságot szeretnék meghódítani. Vagy első körben inkább megismerni. Marc Bassenggel (aki mellesleg az istálló csapatmenedzsere is) Stefan Ziegler, a Motorsport-Total újságírója beszélgetett.

Marc, a csapat 2013-ban a GT Világbajnokságból a WTCC-be költözik át. Mi az oka a váltásnak?

"Három évvel ezelőtt indítottuk a GT projektet, ami egy második kihívást jelentett a Münnich Motorsport számára. Korábban a ralikrossz volt a legfontosabb terület René (Münnich, csapattulajdonos) életében, de ki akarta próbálni a GT versenyzést is. Fontos volt az is, hogy a csapat egy világbajnokságon szerepeljen, hiszen ez mindig szempont számunkra. A harmadik évben sikerült megszereznünk az egyéni és a csapat világbajnoki címet is, úgyhogy bizonyos szempontból ez a program véget ért. Szerettünk volna mást is kipróbálni."

"René nagyon eredményes a ralikrosszban, de mostanában inkább a pályaversenyzéshez van kedve, első kerék hajtást és turbót szeretne. Jelenleg a WTCC a legérdekesebb bajnokság számunkra, ahol magas szintű versenyek zajlanak. A Münnich csapatnak pedig ez az egyik legfontosabb dolog: a legjobbakkal akarunk versenyezni a legjobbak ellen."

"Suzukában volt egy tesztfutamunk, aztán meglátogattunk még pár versenyt, hogy közelebbről szemügyre vegyük a bajnokságot. Ezután leültünk egyeztetni, és elég hamar megszületett a megállapodás a WTCC-ről. Természetesen szükség volt némi befektetésre, de abban biztosak vagyunk, hogy jó döntést hoztunk. A WTCC iránti érdeklődés töretlenül növekszik."

Három német csapattal és minimum négy német versenyzővel Németországban is növekedhet az érdeklődés?

"Remélhetőleg igen. Meglepően jó volt a média reakciója, az autó megjelenését is remekül fogadták például a Facebookon vagy a Twitteren. Úgy tűnik mindenki elégedett azzal, hogy a WTCC-ben indulunk, ami megerősít bennünket, hogy jó döntést hoztunk."

Munnich_SEAT_3

Neked személyesen hogy tetszik a WTCC, hiszen az endurance világából érkezel, ahol az autót mindig egy-két csapattárssal kell megosztani. Itt viszont saját kocsid lesz.

"Ez mindenképpen nagyon érdekesnek ígérkezik. Ha belegondolok, 2003 óta nem volt olyan versenyautóm, amit csak én vezettem. Ez egy teljesen új helyzet lesz számomra. Az övet, az ülést, a kormányt, mindent úgy állíthatok be, ahogy nekem a legjobb. Nagy változás lesz sprintfutamokon indulni, bár az alapok azért ugyanazok. Mindig a lehető leggyorsabban kell menni, ebben nincs különbség. Az első kerék hajtás természetesen komoly változás lesz, de 2003-ban megnyertem a német Renault Clio kupát, úgyhogy nem leszek teljesen tanácstalan. A dubai verseny viszont megmutatta, hogy van még mit tanulni."

"A mérnökeink segítségével (ketten közülük már dolgoztak a WTCC-ben) szerintem gyorsan meglesznek azok az alap információk, amelyek segítségével alakítani tudunk a vezetési stílusunkon, hogy elbírjunk ezekkel az autókkal. Folyton a gumikról beszél mindenki, úgy tűnik, itt az lesz a kulcs, hogy életben tartsuk az abroncsokat."

"Szeretnénk két napot tesztelni Navarrában, ahonnan átmegyünk Portimaoba, és ott is eltöltünk két napot. Aztán reményeink szerint Monza előtt még tudunk tesztelni egyet a Szlovákiaringen vagy a Hungaroringen. Aztán irány Monza, és megpróbáljuk kihozni a legjobbat."

Jól gondolom, hogy 2013 a tanulóév címszó alatt fut majd?

"Természetesen, bár az is biztos, hogy szeretnénk minél jobban lerövidíteni a tanulási fázist. Egy profi csapat a mienk, profi versenyzőkkel, úgyhogy mindig bennünk van a siker iránti vágy. Egyébként nem rossz év ez a tanulásra, hiszen gyakorlatilag csak a Honda rendelkezik gyári csapattal, és így a harmadik helytől lefelé nyitott a verseny. Viszont több erős csapat is hasonlóan gondolkozik, úgyhogy szerintem izgalmas csata zajlik majd a harmadik pozícióért."

"Valószínűleg az elején még nem leszünk benne ebben a meccsben, de a szezon közepétől remélem harcban lehetünk a harmadik helyért. A cél a 3-6 hely valamelyike. Lesznek pályák, ahol a behatárolt edzéslehetőségek gondot jelenthetnek majd, és lesznek olyanok, amiket jó meg fogunk oldani."

Munnich_SEAT_1

Nehezíti a helyzetet, hogy olyan tapasztalt versenyzők is mennek a WTCC-ben, mint például Gabriele Tarquini.

"Igen, és ez az, ami leginkább aggaszt. Egy teljesen első kerék hajtású környezetben, ilyen tapasztalattal szemben nem lesz könnyű dolgunk, de bízom a képességeinkben, és ezért tűzünk ki ilyen célokat magunk elé."

Mit szeretnétek elérni idén?

"Szeretnénk csapatként beletanulni a WTCC-be, jó lenne minél kevesebb hibát elkövetni, és a lehető legkevesebb időt elvesztegetni a folyamat során. És természetesen szeretnénk némi tiszteletet kivívni. Azt akarjuk látni, hogy jó úton járunk. Talán nem szerzünk majd pontot minden alkalommal, de ha összejönnek a dolgok, akkor élmenők lehetünk. Ez lenne cél."

Van esetleg valami, amit még hozzá szeretnél tenni?

"Monza után mindjárt Marrakeshbe megyünk, és nem tűnik jó ötletnek, hogy egyből a betonfalak között kell versenyezni. Szerintem a harmadik futamon, a Szlovákiaringen lehet majd először tisztán látni az erősorrendet a csapatok között. Ráadásul az autók súlya egységesen 1150 kiló lesz, de sajnos nincs elég tapasztalatom, hogy megmondjam, ez mit jelenthet számunkra. Jobb lesz-e a SEAT mint egy éve volt? Valószínűleg igen, mert a Chevrolet tavaly sokkal erősebbnek tűnt. Ezek mind olyan kérdések, amelyek újak számunkra. Tapasztalatokra lesz szükségünk."

"Az ellenfelek erősek és tapasztaltabbak mint mi, de bízom a csapatomban. Egy dolog biztos, minden helyzetben megpróbálunk 100%-ot nyújtani."

Fotó: Münnich Motorsport

Hozzászólások