WTCR - Korlátnak csapódott, majd megszerezte az elmúlt évek legjobb Zengős eredményét
Korlátnak csapódott, majd megszerezte az elmúlt 5 év legjobb Zengős eredményét
Fotó: fiawtcr.com

Korlátnak csapódott, majd megszerezte az elmúlt évek legjobb Zengős eredményét

LantiLanti
2020/09/29 12:06
Bőven volt ok az örömre a Zengő Motorsport boxában a nürburgringi WTCR hétvége szombati második versenye után. A csapat garázsába három többék-kevésbé ép állapotú Cupra León Competición tért vissza, de ami ennél is fontosabb, végre újra a legjobbak közé emelkedett az egyik zengős autó. 

Mikel Azcona a pénteket még keserű szájízzel zárta, miután megsérült a hűtő az autójában, ezért félre kellett állnia. Szombaton viszont elégtételt vett, az utolsó körben legyorsulta Esteban Guerrierit, majd Nestor Girolami büntetésének köszönhetően végül negyedik lett.

Nagy pillanat volt ez a Cupra számára, hiszen először verekedte be magát a világkupa-élmezőnybe az új autó, de a Zengő Motorsportnak is, mivel a magyar csapat 2018 után ért el ismét top5-ös eredményt. Akkor Nagy Norbi lett második a Szlovákiaringen. 

A verseny után kiadott Zengős videóból pedig kiderült, a látottaknál sokkal kalandosabb volt ez a siker, hiszen Azcona az első körben korlátnak csapata a Cuprát a Karussell kanyarban. 

"Negyedik hely a Nordschleifén! Micsoda örült verseny! Az eső miatt nagyon kemények voltak a körülmények, és az első körben belementem a korlátba a Karussellben, mert annyira csúszott. Éreztem, hogy elütöttem kicsit a kormányt, de mentem tovább padlón, mert jónak éreztem az autót" - mesélte Azcona.
"Az utolsó körben közel voltam Guerrierihez, de vártam az egyenesig, mivel tudtam, a Cupra ott erősebb, mint a Honda. Fantasztikus volt az utolsó körben előzve megszerezni a negyedik helyet. Boldog vagyok a csapat és a Cupra miatt is, mert a srácok remek munkát végeztek."

A tanulós és emiatt visszafogott zolderi idénynyitó után tehát gyorsan jött az első komolyabb siker a Zengő Motorsport számára, két hét múlva pedig a Szlovákiaring következik, amit a csapat mérnökei kiválóan ismernek. Ettől persze még nem lesz könnyű dolguk, hiszen ezt a tapasztalatot egy új autón, és az új Goodyear gumikon kell majd alkalmazni.

Hozzászólások