
Az RML hálás Mullernek
Bár négy futam még hátra van a szezonból, a Citroen szerződés bejelentése után Yvan Muller jelenlegi csapata, az RML köszönetet mondott a francia klasszisnak az elmúlt években elvégzett munkáért, és az elért sikerekért.
Muller első világbajnoki címe után 2010-ben igazolt a Chevrolet gyári programját irányító RML-hez, és egyből elkezdte szállítani az aranyat. 2010-ben és 2011-ben is világbajnok lett, tavaly pedig harmadikként zárt Rob Huff és Alain Menu mögött.
A Chevy távozásával az RML nehéz helyzetbe került, ám a Lukoil valamint az Aon (a Chilton család cége) segítségével sikerült összehozni egy kétautós privát programot 2013-ra. Jelen pillanatban pedig úgy tűnik, csak egy világrengető katasztrófa akadályozhatja meg a franciát, hogy megszerezze negyedik világbajnoki címét.
Az RML-nél eltöltött évek során Muller szinte az összes örökranglistán az élre állt, övé a legtöbb győzelem (36), a legtöbb dobogós helyezés (89), a legtöbb pole pozíció (19), a legtöbb leggyorsabb kör (28) , és a legtöbb megszerzett pont (1849) is.
"Az RML-nél mindannyian nagyon szomorúak vagyunk, hogy Yvan az év végén távozik a csapattól, hiszen egy nagyon fontos szereplő és az RML tökéletes nagykövete volt a közösen eltöltött néhány év során. Megértjük, hogy ez egy nehéz döntés volt számára, támogatjuk Yvant ezen az úton, és sok sikert kívánunk neki" - mondta Ray Mallock, az RML ügyvezetője.
"Az idei szezon komoly kihívás elé állította a csapatunkat. Egy FIA világbajnoki címért gyári támogatás nélkül rendkívül nehéz harcba szállni, ezért nagyon büszke vagyok az eredményeinkre. Yvan vezeti a gyártók bajnokságát, és Tom Chilton is gyorsan hozzászokott az új környezethez."
"A privát partnereink is nyertek futamokat, ami ismét bizonyítja, hogy jó munkát végeztünk."
Az RML egyelőre még nem hozta nyilvánosságra 2014-es terveit. Az elmúlt egy évben több gyártóval (Nissan, Renault) is kapcsolatba hozták őket, sőt, maga Ray Mallock is elismerte a WorldTouringCars-nak, hogy folytak ilyen jellegű tárgyalások. Jelen pillanatban viszont úgy tűnik, jövőre is maradnak a Chevrolet-nél, amely egy fejlesztő csomaggal próbálja meg felvenni a versenyt az új autókkal szemben.
"A rövid távú célunk, hogy két bajnoki címmel (egyéni és csapat) zárjuk a 2013-as szezont, és tudom, hogy Yvan egészen Makaóig maximálisan elkötelezett marad. Ami a távolabbi jövőt illeti, az RML továbbra is azon dolgozik majd, eredményes legyen, bármilyen bajnokságban is indul. Így vagy úgy, de 2014-ben mindenképpen szeretnénk visszatérni az új specifikációjú autókkal induló WTCC-be" - zárta Mallock.
A Citroen szerződés aláírása után Muller is megragadta az alkalmat, hogy méltassa jelenlegi csapatát.
"Nem volt könnyű meghozni ezt a döntést. Az RML két világbajnoki címhez és számos győzelemhez segített hozzá. Az elmúlt négy szezon során nagyon keményen dolgoztunk a sikerekért, és számomra nagyon kellemes volt ez az időszak. Az RML egy rendkívül profi csapat, és sosem felejtem majd el őket" - mondta Muller.
"Köszönetet szeretnék mondani a műhelyből mindenkinek a bizalomért, és hiszem, hogy a közösen elért sikerek megerősítették a RML helyét a motorsport térképén."
"Ami a hátralévő versenyeket illeti, a motivációm semmit sem csökkent, és mindenkit biztosíthatok az RML-nél és a Lukoilnál, hogy akárcsak eddig, ezután is minden erőmmel azon leszek, hogy sikereket érjünk el."
Fotó: WTCC Media
Írta: Lanti