WTCR - All-Inkl.com: amikor a pénz sem elég
All-Inkl.com: amikor a pénz sem elég

All-Inkl.com: amikor a pénz sem elég

LantiLanti
2013/09/19 14:27

Basseng_huff_seat

Akármilyen hevesen is próbálják tagadni sokan, 2014 átmeneti év lesz a Túraautó Világbajnokság történetében. Fura időszakot él át mostanában a WTCC, eljutottunk oda, hogy néha még az sem lehet biztos a jövőben, aki egyébként rendelkezik a szükséges forrásokkal.

Az Autosport magazin nemrég közölte a meglepő hírt, mely szerint az idén hatalmas lendülettel érkező All-Inkl.com Racing az év végén búcsút inthet a bajnokságnak. Válságos időket élünk, annyira nem meglepő, ha néha egy-egy istálló beadja a kulcsot. A németek története viszont egészen más.

Náluk ugyanis megvan a szükséges költségvetés, csak éppen úgy tűnik, nincs mit megvásárolni. A címvédő Rob Huff jelenlegi csapata az idei szezont tanulóévnek szánta (ehhez képest már futamgyőzelmük is van), jövőre pedig az új SEAT Leónnal már komolyabb terveik lettek volna. Csakhogy nemrég Jaime Puig hivatalosan is bejelentette, hogy egyelőre nem lesz új SEAT, ami nehéz helyzetbe sodorta az anyagi szempontból egyébként biztos lábakon álló alakulatot.

"Az a probléma, hogy jelen pillanatban igen nehéz új autót szerezni, még akkor is, ha az ember rendelkezik szükséges költségvetéssel" - idézi Marc Basseng csapatmenedzsert az Autosport.

Jelen állás szerint sem a Citroennél, sem a Ladánál nem lesz privát csapatok számára elérhető új autó, a Hondánál is csak egy szabad Civic akad, de arra is opciós joga van a Zengő Motorsportnak. Marad tehát a Ray Mallock által korábban megszellőztetett hat privát Chevrolet, ám a komplett WTCC mezőny ezekre hajt (nem hülye ez a Mallock).

Basseng_Usa_arc

"Ha nem jutunk új autóhoz, akkor nem folytatjuk a programot a jelenlegi formájában, azaz Robbal és velem. René (Münnich) talán elindul majd néhány futamon a második kategóriában (a jelenlegi autóknak fenntartott géposztály), de annak nem lenne értelme, így menjünk tovább" - folytatta Basseng, aki maga is az All-Inkl.com Racing egyik versenyzője.

Az előzetes várakozások szerint az új autók körönként három másodperccel gyorsabbak lesznek a jelenlegi gépeknél, azaz drasztikusan elkülönül majd a két kategória. Az abszolút értékelésben esélytelenek lesznek a mostani technikák, a költségek viszont semmivel sem lesznek alacsonyabbak, mint eddig.

"Mi szeretnék folytatni, a pénzünk is megvan hozzá, de lehet, hogy egy év szünetet kell tartanunk, és a 2015 visszatérésen kell dolgoznunk. A Chevrolet-vel talán még maradtak nyitott lehetőségek, de több információra lenne szükségünk."

"Az viszont teljesen biztos, hogy a régi autókkal nem folytatjuk" - zárta Basseng.

Ha nem jön össze az új autó, úgy a csapat és Münnich a jövőre induló ralikrossz világbajnokságon próbálna szerencsét, Basseng pedig GT futamokon indulva tarthatja magát frissen. Csak nehogy aztán végleges búcsú legyen az egy év szünetből. Láttunk már ilyet...

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások