WTCR - A szabályok szabad értelmezése dühítette fel Michelisz Norbi főnökét
A szabályok szabad értelmezése dühítette fel Michelisz Norbi főnökét
Fotó: Hyundai Motorsport

A szabályok szabad értelmezése dühítette fel Michelisz Norbi főnökét

LantiLanti
2020/11/23 15:35
Finoman szólva is gyengére sikerült a Hyundai csapatai számára a 2020-as WTCR szezon, az elmúlt két év egyéni bajnokát adó márka legjobbja Michelisz Norbi lett, aki csak az összetett 13. helyén zárt.

A címvédő nem hogy futamot nem tudott nyerni idén, de még dobogóra sem áll, az i30 N TCR egyetlen győzelmét Nicky Catsburg szerezte a Szlovákiaringen. 

A gyatra ponttermés hátterében sok okra bukkanhat, aki alaposabban szeretné megérteni a problémát. Benne van az év eleji túlzott BoP szigorítás, a kihagyott Nordschleife-hétvége, az új közös vezérlő elektronika (amit végül az utolsó pillanatban mégsem tettek kötelezővé mindenki számára) és némi balszerencse is. 

A Hyundai Motorsport vezetőjét az ellentmondásos 2020-as évad után arról faggattuk, egy ilyen ellentmondásos év után mennyire fontos még a márka számára a világkupa, és hogyan áll a 2021-es szezon előkészítése. 

Adamo-wtcr-arc.JPG

Elnézve, hogy mekkora Hyundai és N-logók vannak a WTCR-ben futó autók oldalán, úgy tűnik, a márka számára eddig fontos volt, hogy legyenek ügyfeleik a Túraautó Világkupán. A Hyundai szempontjából hogyan értékeled a bajnokságot a 2020-as évad ellentmondásai fényében?

"Mostanáig a WTCR nagyon fontos volt a Hyundai Motorsport számára. Idén viszont elég nehéz értékelni a helyzetet. Nyilván a koronavírus-járvány sem segített, meg aztán tényleg volt pár erősen ellentmondásos dolog. Furcsa év volt az idei, ezért nehéz következtetéseket levonni. Szerintem most az a fontos, hogy hagyjuk az üzletet tovább menni az útján, és próbáljuk meg a pozitívumokat magunkkal vinni ebből a nehéz szezonból" - mondta Andrea Adamo az Eurosport Hungary-nek. 

Most mennyire vagytok attól, hogy hivatalosan bejelenthessétek, lesznek gyári pilótákkal megtámogatott Hyundai-ügyfelek a 2021-es szezonban is? A járvány befolyásolja a márka lehetőségeit, figyelembe véve, hogy már idén télen is azt mondtad, vissza kellett vágni az ügyfelek támogatására elkölthető keretet? 

"Jelenleg nagyon messze vagyunk attól, hogy bármit is megerősíthessünk a jövő évvel kapcsolatban. A járvány mindenre hatással van, és még látnunk kell, milyen lesz a WTCR a következő szezonban. Nem ismert a végleges versenynaptár, és az sem, hogy az Eurosport Events mit tervez változtatni a sportszabályokon."

WTCR-rajt-svk.jpg

"A bajnokságban való részvétel költségei számomra már most is túl magasak. Számottevő csökkentésre van szükség, hogy fenntarthatók legyenek a dolgok."
"Bennünket nagyon feldühített, hogy az idei évben elég szabadon kezelték a szabályokat, annak érdekében, hogy mindenkit be tudjanak engedni. Ha az első pillanattól kezdve megfelelően, a költségek kordában tartását szem előtt tartva irányították volna a bajnokságot, akkor ez nem következett volna be. Ennek semmi köze a járványhoz!"

Elantra-hatulrol-tcr.jpg

Már bejelentettétek az új Elantra N TCR érkezését. Az értékesítés szempontjából mennyire tartod fontosnak, hogy az autó képességeit a WTCR-ben is megmutassátok? A múltban a legtöbb fontos TCR-márka ezt az utat választotta.

"Az Elantra N TCR egy nagyon fontos autó számunkra, de ugyanúgy az ügyfeleinknek is - Amerikában, Ázsiában és Európában. Van bőven elég piac és bajnokság a világon, ahol meg tudjuk mutatni az autó képességeit. Nincs feltétlenül szükségünk a WTCR-re. Ha a Túraautó Világkupa fenntartható lesz, tiszta megtérüléssel, akkor talán támogatjuk majd az ügyfeleinket a gyári versenyzőinkkel. Ha nem, de lesznek olyan ügyfelek, akik rendelkeznek a szükséges anyagiakkal, hogy magunk induljanak a bajnokságban, akkor annak is örülni fogunk."

A távolabbi jövőbe nézve: hogyan látod az ETCR-projekt és a részben a Hyundai Motorsport által támogatott benzines programok együttélését? Egy éles technológiai váltásra kell számítani, vagy a kettő hosszabb távon és működhet egymás mellett?

"Szerintem az ETCR előtt fényes jövő áll. Amikor valami teljesen újba kezdesz bele, ott mindig vannak nehézségek, de a Hyundai már mostanáig is bizonyította, erősen elkötelezett. Jó ilyen kihívásokkal szembenézni. Ami a benzines projekteket illeti: még látnunk kell, hogyan alakul a jövő, és annak megfelelően fogunk lépni" - zárta Adamo. 
Hozzászólások