
A Vesta tervezője az új TC1-es Ladáról
A sajtó képviselői és az üzleti partnerek után ma végre a nagyközönség előtt is megnyitotta kapuit a Moszkvai Nemzetközi Motorshow, azaz mától a földi halandók is láthatják a Lada Vesta új WTCC-s koncepcióautóját.
A kiállított gép természetesen még nem egy valódi WTCC-s technika, inkább egy bemutatóautó, a Lada főtervezője szerint azonban megjelenésben nagyon közel áll ahhoz, amilyen a valódi versenygép lesz.
A Vesta utcai és verseny változatának tervezéséért az angol Steve Mattin és csapata felelt, aki korábban már a Mercedesnek és a Volvónak is dolgozott, mielőtt 2011-ben a Ladához szegődött volna.
"A Moszkvai Nemzetköz Motorshown kiállított autó nagyon is közel van a végleges változathoz, hiszen csak igen kevés tervezési szabadságot engedtünk meg magunknak. Hamarosan kezdődik versenyváltozat elkészítése is, amely során mindent optimalizálni fogunk. Szélcsatornában kezdjük a munkát, majd jön a fejlesztési, utána pedig tesztelési szakasz" - mondta Mattin.
Az főtervező már az utcai változat vonalainak megalkotásakor is figyelembe vette a majdani WTCC-s technikai "igényeit", sőt munkája során folyamatos kapcsolatban állt a Lada Sport szakembereivel.
"A folyamat korai szakaszaitól kezdve figyelembe vettük a WTCC-s szabályok által támasztott követelményeket, és ezek az utcai autónál is megjelennek majd. Intenzív kapcsolatban voltunk a Lada Sporttal, megosztották velünk a Grantával szerzett tapasztalataikat, és a fontos döntések előtt rendre egyeztettünk velük."
"Ennek eredményeként egy olyan autót sikerült tervezni, amely remek adottságokkal rendelkezik a versenyzés szempontjából is. A Grantával sok probléma akadt, mivel túl keskeny volt, és rövid tengelytávval rendelkezett. Az autó viszont kiváló kompromisszum a versenyprogram, a stílus és a jó felhasználhatóság követelményei között."
Mattin és csapata a tények és a számadatok mellett egy egészen más okból kifolyólag is bizakodva tekint az utcai valamint a versenyváltozat jövője elé.
"A tervezői stúdióban pont azon a napon végeztünk a Vestával, amikor Rob Huff Argentínában megszerezte a Lada első WTCC-s dobogós helyezését. Ez persze csak egy véletlen egybeesés, de mi jó előjelnek vesszük" - zárta Mattin.
Időközben az is kiderült, hogy a Lada és az állami tulajdonban lévő Rosneft olajgyár hároméves, átfogó megállapodást kötött, amelynek fontos része a WTCC-s csapat szponzorációja is.
Néhány kép a hivatalos leleplezésről. A látottak alapján a Lukoil-szponzorált Mikhail Kozlovskiy tényleg nem vett részt az eseményen, helyette a másik orosz olajos vállalat standján tüsténkedett.