WTCR - A Rotek árulja a Fordokat

A Rotek árulja a Fordokat

LantiLanti
2013/10/14 19:47

Nagy reményekkel indult a program, ám most már biztos, hogy nem lesz belőle semmi. A tavasz során a Rotek Racing megvásárolta az Arena Motorsporttól a WTCC-re gyártott Ford Focuszokat, ám az elvégzett fejlesztőmunka után végül egyetlen versenyen sem álltak velük rajthoz.

Robb Holland csapata a nyár elején befejezte az Arena által elkezdett fejlesztéseket, több tesztet is teljesített a Forddal, és azt tervezte, hogy Sonomában csatlakozik a WTCC mezőnyhöz.

Az FIA azonban időközben bejelentette, hogy 2014-ben bevezeti az új technikai szabályokat a világbajnokságon, ami egy csapásra megváltoztatta a helyzetet. Eldőlt, hogy a Fordok maximum a 2013-as évből akkor hátralévő négy hétvégén lehetnének igazán versenyképesek, ám egy ilyen rövid program csak ráfizetés lett volna a csapatnak.

Az amerikai alakulat végül nem állt rajthoz Sonomában, nemrég pedig megtudtuk, eladósorba kerültek a Focuszok.

Holland_ford_arc

"Nem kizárt, hogy idén még rajthoz állok a WTCC-ben, de az biztos, hogy nem a Forddal" - mondta a WTCC Blognak Robb Holland, aki azt is elmagyarázta, csapatának miért nem érte meg vállalni a költségeket az új helyzetben.

"Még ha jövőre el is készítenének az FIA által említett fejlesztőcsomagot az autóhoz, az elemzéseink szerint úgy is kilométerenként egy másodperc lenne a hátrányunk az új technikákkal szemben."

"2014-ben semmivel sem lesz olcsóbb egy mostani autó versenyeztetése, ám az előre garantálható, hogy a győzelem kizárt, és a top10-be is csak nagy szerencsével lehet bekerülni."

"Elég nehéz azzal odamenni egy szponzorhoz, hogy adjon egymillió fontot, mert szeretnénk 15-ek lenni. Ugyanez a helyzet a versenyzőknél, senki nem akar ilyen esélyekre ennyi pénzt kiadni."

"Gyári támogatás nélkül sem a Rotek Racing sem más privát csapat nem képes olyan autót építeni, amely versenyben lehet a Citroënnel és a Hondával. Az istálló továbbra is úgy gondolja, hogy a WTCC a legjobb lehetőség, ha világbajnokságon akarunk indulni, de jelen pillanatban nem megfelelők a feltételek a következő évre nézve."

Bár a csapat már elkezdte árulni a Fordokat, még az sem teljesen kizárt, hogy végül náluk maradnak, és ők versenyeztetik őket a WTCC-n kívül.

"Ha jó ajánlatot kapunk a Focuszokra, akkor megválunk tőlük. 2013-as homologizációval rendelkeznek, egyetlen szezont versenyeztek velük, és a tesztek során egyértelműen kiderült, hogy a frissítéseknek köszönhetően sokkal gyorsabb lett az autó, mint 2012-ben volt. Egy ETCC-s vagy CTCC-s (kínai bajnokság) csapat számára jó választás lehet."

"A Rotek azzal a lehetőséggel is számol, hogy ők viszik tovább az autókat. Benevezhetik az ETCC-be 1.6 turbósként, de át is alakíthatják szívó 2.0 literesre. Sőt, akár a VLN sorozatba is átvihetik. Még nem született döntés. Én azonban vagy a WTCC-ben, vagy a BTCC-ben szeretnék menni."

Az amerikai pilóta idén a VLN német hosszútávú bajnokságban indult a Rotek színeiben, ahol egy Audi TT RS-el több kategóriagyőzelmet is aratott.

"Jövőre biztos, hogy maradok a Rotekkel a VLN sorozatban, és vizsgálom annak a lehetőségét, hogy hol versenyezhetnék még. A WTCC és a BTCC is a lehetőségek között van" - zárta Holland.

Fotó: WTCC Media, Rotek Racing

Hozzászólások