WTCR - A Honda folytatja a fejlesztést
A Honda folytatja a fejlesztést

A Honda folytatja a fejlesztést

LantiLanti
2013/05/02 23:06

Tarquini_Monteiro_marr

Folytatja az év eleje óta zajló intenzív fejlesztési programot a gyári Castrol Honda csapat, amelynek köszönhetően az év eleji monzai szenvedés után a Szlovákiaringen hármas győzelmet arattak a Zengő Motorsport Civic-jével kiegészülve. A JAS Motorsport főnöke további javulást vár a Hungaroringen.

„Monza ledöbbentett bennünket, meg sem tudtuk közelíteni az ellenfeleink tempóját. Azóta viszont rengeteget dolgoztunk azon, hogy gyorsuljon az autó. Marrakesh előtt átdolgoztuk a légbeömlő rendszert (új légszűrőházat kapott a Honda), és sikerült versenyképesebbé válnunk. De még nem annyira, mint múlt héten a Szlovákiaringen” – mondta Alessandro Mariani a TouringCarTimesnak.

Az olasz csapatfőnök szerint a Hungaroring vonalvezetése még inkább fekszik a Hondának, és a 30 kilós pluszsúly ellenére is jó eredményekre számít. Az új Civic egyébként még sosem futott ilyen jelentős tömeggel (1180 kg).

„A budapesti versenyen ismét nagyon jók lehetünk, az autónk ugyanis kiválóan viselkedik a kanyarokban és féktávon is. A Salzburgringen viszont gondjaink lehetnek, de remélem, addigra érkezik még néhány új alkatrész, ami segít” – folytatta Mariani.

Michelisz_marrakesh_qp

Tavalyhoz hasonlóan idén is két részre oszlik a WTCC szezon: az első felét Európában (vagy annak közelében), a másodikat pedig az öreg kontinensen kívül rendezik. Egy éve a Ford egy harmadik autót épített, hogy a tengerentúli versenyek alatt is legyen mivel tesztelni, Mariani szerint azonban a Honda számára ez a lehetőség nem létezik.

„Sajnos nekünk nincs tesztautónk, mivel 2014-ben jönnek az új szabályok, és nem lett volna értelme építeni egyet ilyen rövid időre. A fejlesztéseknél tehát az év második felét is figyelembe kell venni. Szerencsére Gabriele versenyben van a bajnoki címért, nincs nagyon lemaradva Yvan Muller mögött. A lehető legtöbb információt szeretnénk gyűjteni, hogy aztán a szezon második felében megelőzhessük Mullert.”

Ha már az új szabályok: még mindig nem született meg a végleges forma, ám a lényeges pontok már helyükre kerültek, úgyhogy a gyártók elkezdhettek dolgozni az új autókon. A Honda is készíti már a 2014-es Civicet.

„Meg kell osztanunk a figyelmünket, hiszen már dolgozunk a 2014-es projekten is. Az a véleményem, hogy most még a 2013-as bajnokságra kell fejlesztenünk, hiszen júliusban már túl késő lesz, az autók ugyanis akkora elhagyják Európát. A következő három-négy hét tehát rendkívül fontos lesz” – zárta Mariani.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások