WTCR - A Citroen gyalult, Lopez hibázott
A Citroen gyalult, Lopez hibázott
Fotó: WTCC Media

A Citroen gyalult, Lopez hibázott

LantiLanti
2014/06/21 16:57

Két igazán pulzusnövelő pillanat volt a spa-francorchamps-i WTCC időmérő edzésen, az egyik a Q1, a másik a Q3 végén. Az edzés első szakaszában azért izgulhattunk, hogy Michelisz Norbi bekerüljön a legjobb 12-be, a fináléban pedig Pechito Lopez és Yvan Muller újabb meccse ugrasztotta talpra a nézőket.

A 20 perces Q1 a szokásos kottából ment, a Ladák és René Münnich lemaradt a továbbjutásról, viszont egy ideig Norbiéknál is meleg volt a pite. A magyar pilóta már a boxban állt, amikor az utolsó utáni pillanatban Mehdi Bennani és Ma Qing Hua nekiveselkedett egy gyors körnek. Ha mindketten javítanak, a zengős pilóta kimarad.

Bennaninál zöldült az első szektoridő, a pálya közepén viszont hibázott, Ma pedig szintén nem tudta összerakni a körét (az autó egyensúlyára panaszkodott, és lemaradt a továbbjutásról), úgyhogy fellélegezhettünk; Michelisz a 11. helyen araszolt be a Q2-be.

Ami picit furcsán alakult, hiszen a hét kilométeres spai pályán nem fért bele a kerékcsere, azaz mindenkinek egyetlen gyors kör adatott (a másodikra már nagyon elkoptak a gumik). Norbinak kicsit mázlija is volt, hiszen a rendkívül erős Chevrolet armadából többen is hibáztak, Gianni Morbidelli egy tizeddel, Tom Chilton és Dusan Borkovic pedig egy másodperccel ment gyengébb kört, mint a Q1-ben.

MICHELISZ_spa_boxutcaA Zengő Motorsport versenyzője így hetedik lett (öt tizedet javítva a Q1-hez képest), ami viszont egy picit amolyan semmire sem jó eredmény (persze sokkal jobb, mint a 11.), hiszen sem az első, sem a második futamra nem jelent kiemelkedően jó rajthelyet. Tiago Monteiro büntetése miatt az első versenyen a hatodik, a másodikon a negyedik pozícióból kezdhet.

A szabadedzésekhez képest némileg változtak az erőviszonyok, új gumin a Citroen három másodperces előnye kettőre fogyott (hú, de jó :/), Norbi pedig gyakorlatilag utolérte a gyári Hondákat, ösz-visz másfél tizedet kapott a Tarquini-Monteiro kettőstől.

A fordított rajtrácsos pole-t végül Gianni Morbidelli szerezte meg, aki először indulhat az élről a második futamon. Taktikázásról viszont szó sem lehetett, az olasz veterán elég bosszúsan nyilatkozott az Eurosportnak, és azt mondta, szenvedős versenyekre számít, ugyanis van gond az autóval bőven.

MORBIDELLI_spa_szepAz időmérő harmadik szakasza ismét felpörgött. Tarquini gyors köre megmutatta, hogy a Honda tényleg jó a tempós kanyarokban, a Chevrolet-hez képest. A Citroenek ugyanis mindenhol agyonverték a többi márkát. Az olasz után viszont még Valente következett, aki az első szektorban nagy jót ment (a Citroeneket is elverte), és ez elég volt ahhoz, hogy a hondás előtt végezzen.

Sebastien Loeb viszonylag jó összerakta a körét, bár az Eau Rouge-ban szervóproglémákra panaszkodott, a középső szektorban viszont fél másodperccel ment jobbat, mint Tarquini. A végén pedig jöhetett a nagy Muller-Lopez csata újabb felvonása. A négyszeres világbajnok kezdett, és az Eau Rouge-t jobban megcsinálta, mint az ex-ralis sztár, így három tizedet javítva a Q2-höz képest átvette a vezetést.

De következett Pechito, aki az egész hétvége során óriási fölényben volt, az FP1-en például 1.2 másodpercet vert Mullerre. Az argentin viszont hibázott a Eau Rouge-ban, és ezzel négy tizedes hátrányba került. A folyatásban pedig már hiába futott abszolút legjobb időt a második szektorban, két tized megmaradt a lemaradásból (három tizedet rontott a Q2-höz képest), és még Loeböt sem tudta megelőzni. Ez volt a második alkalom (Salzburg után), hogy az argentin mindkét csapattársától kikapott. Muller harmadik pole-ját szerezte meg, ezzel holtversenyben áll az élen Pechitoval.

A Q1 végeredménye:

Spa_q1A Q2 végeredménye:

Spa_q2

A Q3 végeredménye:

Spa_q3A Muller-Lopez párharc tehát továbbra is fenntartja az izgalmakat a WTCC-ben, ám az egykörös tempót látva félő, hogy egy átgázolós vasárnap vár ránk Belgiumban. A legjobb nem citroenes 1.1 másodpercet kapott Mullertől...

Csak az elismerés hangján szólhatunk a WTCC-ben most debütáló Nagy Norbi teljesítményéről, a 19 éves pilóta mindössze néhány századra volt attól, hogy megverje az azonos autót vezető, de sokkal tapasztaltabb John Filippit.

Hozzászólások