WTCR - A Citroen a mostani mezőnyből válogatna
A Citroen a mostani mezőnyből válogatna
Fotó: WTCC Media

A Citroen a mostani mezőnyből válogatna

LantiLanti
2014/10/30 09:32

Bár a makaói hétvége még hátra van a WTCC 2014-es szezonjából, a figyelem érezhetően egyre inkább a következő évad kérdéseire helyeződik át. Bár a Citroen idén mindent vitt, Pechito López lett az egyéni bajnok, a márka pedig győzött a gyártók között, a franciáknál is akad átbeszélendő terület bőven.

Az első számú kérdés, hogy kik alkotják jövőre a gyári alakulatot. A francia Le Point értesülése némileg ellentmond a korábbi pletykáknak, ők ugyanis úgy tudják, Yvan Muller és Sebastien Loeb helye 2015-re is biztos, Lópezzel kapcsolatban viszont nincsenek információik. Ha abból indulunk ki, hogy az argentin Suzuka után úgy nyilatkozott, jövőre a címvédés a cél, akkor jó esély van rá, hogy változatlan marad a felállás.

Persze egy hivatalos Citroen közlemény megjelenéséig nem lehet kizárni, hogy bejön valamelyik pletyka, és akár Muller, akár López távozik a csapattól. Utóbbit állítólag a Mercedes vinné a DTM-be.

A következő fontos kérdés, hogy hány C-Elysée lehet a jövő évi mezőnyben. Yves Matton már korábban megerősítette, terveznek privát autókat is indítani, Suzukában pedig az is kiderült, mely csapathoz kerülhetnek a független C-Elyséek. Pontosabban "független".

"Előrehaladott tárgyalásokat folytatunk a Sebastien Loeb Racinggel, és már csak az utolsó simítások vannak hátra" - mondta szűkszavúan Matton a Le Point-nak.

Az első dolog, amit tisztázni, kell, hogy hiába érkezhet saját csapata, a kilencszeres ralivilágbajnok biztosan a gyári alakulat versenyzője marad, hiszen nem nehéz kitalálni, hogy a Citroen előbb-utóbb vele szeretne világbajnok lenni. De akkor kik lehetnek a privát autók pilótái?

MA_QING_HUA_kupa_rus

A francia magazin szerint a Citroen megtartaná Ma Qing Hua-t, aki idén összesen öt hétvégén vesz részt, és Moszkvában megszerezte Kína történetének első FIA világbajnoki futamgyőzelmét. Az egyik verzió szerint Ma egy negyedik gyári autót kaphat, de az sem kizárt, hogy végül a szatellit csapatnál köthet ki. Ha ez így is történik, egy pilótára még mindig szükségük lesz, hiszen a hírek szerint két autót kaphat Loeb csapata. A Citroen Racing főnöke szerint a döntés nem csak az övék, a Sebastien Loeb Racinggel közösen választanak majd versenyzőt.

"Nem mondhatom azt, hogy mi döntjük el, kit igazoljanak le, de nyomon követjük és segítjük a tárgyalásokat. Rengeteg versenyzővel ültek már le egyeztetni, a világ minden tájáról."

A Le Point egy beavatott informátorra hivatkozva azt írja, szinte mindenkivel egyeztettek már a WTCC paddockban. Azt pedig Yves Matton sem rejti véka alá, hogy olyan versenyzőben gondolkodnak, aki rendelkezik friss WTCC-s tapasztalatokkal.

"Igen, mindenképpen azok közül kerülhet ki a pilóta, akik részt vettek az idei szezonban" - mondta Matton.

Összerakva az apró információ morzsákat, nagyon valószínű, hogy a Sebastien Loeb Racing képviselői Michelisz Norbival is leültek tárgyalni, nála jobb opciót ugyanis nehezen találhatnak a jelenlegi mezőnyben. Fiatal, gyors, tapasztalt, és olcsón megszerezhető. Persze ehhez a Hondának is lesz egy-két szava.

LOEB_MICHELISZ_hun

Francia lapról lévén szó, a Le Point természetesen arra is rákérdezett, francia lehet-e az illető. Matton egy mosoly kíséretében annyit válaszolt: nem lenne ellenükre, ha francia pilóta érkezne, sőt... Jelenleg két francia van a WTCC mezőnyében, Hugo Valente és John Filippi, utóbbi viszont nem rendelkezik TC1-es tapasztalatokkal. Előbbi viszont egyáltalán nem kizárható, sőt...

A cikk írója Mehdi Bennani nevét megemlíti, aki az utóbbi időben állítólag igen sokat panaszkodott a Hondára (még a sanghaji győzelem előtt), viszont az ő is elismeri, hogy marokkói pilóta neve sehol, semmilyen formában nem merült még fel hivatalosan. A tárgyalások folyamatosan zajlanak, és elképzelhető, hogy a Citroen már Makaón asztalra teríti kártyáit.

A harmadik kérdés, hogy mennyit módosulhatnak jövőre a C-Elysée-k. Yves Matton egy másik interjúban elismerte, jelenleg a DS3 WRC fejlesztése köti le a műhely figyelmét, így kicsit háttérbe szorult a C-Elysée. A WTCC Blog más forrásból úgy értesült, a Citroen jövőre jelentősen csökkenti a WTCC-s program költségvetését, és elsősorban a fejlesztésre szánt büdzséből faragnak le. Mielőtt bárki kétségbe esne, ez egy teljesen logikus döntés. Tavaly a nulláról kellett kifejleszteni a TC1-es autót, ami óriási összegeket emésztett fel, most viszont már egy kész technikát kell tovább javítani, ami jóval kevesebbe kerül.

Ráadásul a Citroen jelentős előnye minimális fejlesztésekkel is kitarthat a következő évre, maximum szorosabb lesz a meccs, ami az idei, kis híján unalomba fulladt év után valahol a franciáknak is érdeke. Ráadásul ahogy Cserkuti öcsi bácsi szokta mondani, a legjobb tuning a súlycsökkentés, azaz a Citroennek csak jót tehet, ha jövőre végre nem minden hétvégén ők kapják a +60 kilót.

Azért teljes fejlesztésstopra sem kell számítani a franciáknál, Xavier Mestelan-Pinon az Autosport magazinnak úgy fogalmazott, jó pár mechanikai alkatrészt átdolgoznak majd, és elsősorban futómű területén látnak előrelépési lehetőséget 2015-re. Aerodinamikailag viszont szinte késznek nevezte az autót.

Hozzászólások