
A Chevyn kívül mindenki fogyaszt
A Chevrolet-t leszámítva valamennyi márka könnyebb lehet Portóhoz képest az augusztus első hétvégéjén esedékes argentínai WTCC futamon, miután az FIA ma nyilvánosságra hozta a Termas de Rio Hondo versenypályára érvényes pluszsúly táblázatot.
A Honda és a SEAT 10 kilót vehet ki az anyósülés "alól", míg a BMW 20 kilóval lesz könnyebb, mint Portugáliában. Mindez azt jelenti, hogy mindhárom márka a gyári minimumsúlyon, azaz 1150 kilón futhat Argentínában.
Bár James Thompson hétvégék óta kiegyensúlyozottan jó teljesítmény nyújt a Lada Grantával, Mikhail Kozlovszkij erősen lehúzza az átlagot, aminek köszönhetően az oroszok továbbra is a maximális, 20 kilós súlycsökkentést élvezhetik.
A kompenzációs súlyokat az adott hétvégét megelőző három forduló eredményeiből számolják. Minden márka esetében veszik a két legjobb versenyző eredményeit az időmérőről és a két futamról, majd ezek átlagát hasonlítják össze. Az átlagok közti különbségek határozzák meg a súlycsökkenés / növekedés mértékét.
A Chevrolet egy elég masszív győzelmi sorozatnak köszönhetően bérelt hellyel rendelkezik a súlytáblázat "élén", az elmúlt hat futamon ugyanis csak az amerikai márka versenyzői nyertek, utoljára Rob Huff győzött nem chevysként még a Hungaroringen.
A Honda és a BMW a szlovákiaringi hétvége óta nem nyert futamot.
Az Argentínára érvényes súlytáblázat:
Típus | Pluszsúly | Gyári | ARG |
Chevrolet Cruze | + 40 kg | 1150 kg | 1190 kg |
BMW 320 TC | +/- 0 kg | 1150 kg | 1150 kg |
SEAT León WTCC | +/- 0 kg | 1150 kg | 1150 kg |
Honda Civic S2000 | +/- 0 kg | 1150 kg | 1150 kg |
Lada Granta | - 20 kg | 1150 kg | 1130 kg |
Fotó: WTCC Media