
30 gyertyát fújtak el az RML-nél
Nem, ezúttal gyújtógyertyákról és egy rendkívül sikertelen tesztről van szó; Ray Mallock csapata ünnepelt, július 2-án múlt kereken harminc éve, hogy Ray testvérével, Richarddal létrehozta az azóta sikert sikerre halmozó RML csapatot.
A Mallock-család motorsportos hagyományai viszont ennél sokkal régebbre nyúlnak vissza, Ray és Richard édesapja, a seregben őrnagyi rangig jutó Arthur Mallock ugyanis már a második világháború utáni időszakban gyártott könnyűsúlyú sportkocsikat.
A fiúk eleinte versenyeztek és besegítettek édesapjuknak, majd 1979-ben megalapították saját versenycsapatukat Ray Mallock Atlantic Racing néven, és a prototípus műfajban próbáltak szerencsét. 1982-ben és 1983-ban Lord Downe privát istállójának segítettek be, és csodát műveltek az Aston Martin Nimroddal, még a gyári csapatot is sikerült megverniük a Sportkocsi Világbajnokságon. Második évükben egy fantasztikus harmadik helyet értek el a gyártók összetettjében.
1984-ben történt a tegnapelőtt ünnepelt esemény, amikor Mallock tesók csapata elnyerte mai nevét, az RML-t (Ray Mallock Limited). Az elmúlt harminc éve rengeteg nagy sikert hozott a brit alakulat számára, és ma az egyik legnagyobb elismerésnek örvendő motorsportos szervezetnek számítanak a szigetországban. Pályán vagy murván, hosszú távon vagy sprintben, mindenhol megállták a helyüket az RML által épített technikák.
Idővel a közútra is betörtek, és ma már tuningolnak utcai autókat, sőt, néha olyan innovatív projektekbe is belevágják a fejszéjüket, mint amilyen a teljesen elektromos hajtásra is képes Nissan ZEOD. Csak a legfontosabb sikerek Ray Mallock csapatának patinás eredménylistájáról:
- Négyszeres Túraautó világbajnok (2010-2013)
- A WTCC legeredményesebb csapata
- Kétszeres Le Mans 24 órás kategóriagyőztes (LMP2)
- Kétszeres Le Mans Sorozat bajnok (LMP2)
- Sikerek az európai raliporondon és oválpályán is (ASCAR, Champ Car)
- Számos privát győzelem Ázsiában, Afrikában, Európában és az USA-ban
- Sikeres GT márkabajnokság.
Jelenleg aktív résztvevői a már emlegetett Nissan ZEOD projektnek, amely részsikereket ért el az idei Le Mans 24 órás versenyen. Tisztán elektromos hajtással sikerült elérni a 300 km/h-s végsebességet, ám az autó annyira megbízhatatlan volt, hogy öt kör után ki kellett szállni a küzdelmekből.
A vártnál jobb eredménnyel folytatódik a WTCC-s program is. A Chevrolet 2012-es kiszállása óta az RML privát szinten viszi tovább a Curze-okat, sőt, idén megépítette a típus TC1-es változatát, amely jelenleg jobban áll, mint a gyári Hondák, és az egyedüli autónak számít, amely képes volt megverni a Citroen C-Elysée-ket.
Mivel a Chevrolet 2015 után kivonul Európából, a jelenlegi program évei erősen meg vannak számlálva, ám Ray Mallock az elmúlt időszakban többször is kifejtette, ismét szeretne összeállni egy gyártóval, és harcba szállni a világbajnoki címért.
Úgy tűnik, az RML sikersorozatának lesz folytatása.