WTCR - 2015-ben jön az Onyx a Fordokkal
2015-ben jön az Onyx a Fordokkal

2015-ben jön az Onyx a Fordokkal

LantiLanti
2014/03/23 12:59

Ford_tc2_5

A néhány hónappal ezelőtt tett bejelentés sokkal nagyobb meglepetést okozott, mint a mostani, mely szerint az Onyx Racing nem lesz ott a 2014-es WTCC szezonban, 2015-ben viszont csatlakozni akarnak a Túraautó Világbajnokság mezőnyéhez.

Az Arena Motorsport korábbi főnöke, Mike Earle által vezetett alakulat januárban még egy ötéves programot jelentett be, azóta viszont nem érkeztek hírek, most pedig kiderült egy évvel elhalasztották a projektet.

Pletyka szinten már többször is összefüggésben hozták a brit csapattal Pepe Oriolát, és mint Valenciában kiderült, megint nem véletlenül zörgött a haraszt, a spanyol tini valóban kapcsolatban volt és van az ex-F1-es istállóval.

"Sok konkrétumot még nem tudok elmondani, de a program halad előre. Már jártam a csapat angliai műhelyében, ami nem ugyanaz mint ahol az Arena Motorsport működött, és az is biztos, hogy Forddal akarnak versenyezni a WTCC-ben. Folyamatosan kapcsolatban vagyok velük, és ha indulnak, én leszek az első pilóta, akinek szólnak" - mondta Oriola a WTCC Blognak.

"Egy idei úgy tűnt, már 2014-ben bemutatkozhatok a csapatnál, ami hatalmas kihívást jelentett volna. Mostanra viszont eldőlt, hogy csak 2015-ben indul a WTCC-s program, úgyhogy egy kicsit várnom kell. Ennek elsősorban anyagi okai vannak, nem jött össze a szükséges költségvetés."

Valenciában azonban más részletek is kiderültek. Francois Ribeiro, a WTCC első embere, a Spanyolországban tartott sajtótájékoztatón elmondta, az Onyx ugyan keményen dolgozott azon, hogy már idén ott legyen a rajtrácson, ám végül azért kellett halasztani, mert a Ford nem járult hozzá a Fiesta (tehát nem az eddig használt Focus) homologizáltatásához.

A WTCC jelenlegi szabályai szerint egy autót csak a gyár hozzájárulásával lehet versenybe küldeni (a GT3 egyik nagy vívmánya ennek eltörlése volt). Az RML-t például nem támogatja pénzzel a Chevrolet, de hozzájárult a homologizációhoz, akárcsak 2012-ben a Ford az Arena esetében.

A TouringCarTimes értesülése szerint egyébként az Onyx a Colin Turkington - Pepe Oriola duóval szeretett volna indulni, és a Mountune által 2013-ra fejlesztett motor felhúzott változata került volna az autóba.

Oriola_filippi_teszt

De vissza Oriolához. A tavalyi marrakeshi második futam győztese elmondta, első körben egy RML Chevrolet-vel szeretett volna versenyezni, ám a költségek túl nagyot emelkedtek.

"Nem teheted meg a szponzoroddal, hogy eddig fizetett valamennyit, majd egyszer csak odaállsz elé, és közlöd vele, hogy mostantól majdnem ugyanazért a kétszeresére lenne szükséged. Többek között ezért sem jött össze a dolog az RML-el."

A spanyol így biztosan kihagyja a 2014-es WTCC szezont, ám ha minden a tervek szerint halad, részt vehet az Onyx fejlesztő munkájában, és a szezon során tesztelheti a TC1-es Fordot.

"Egy dolog biztos, az Onyx szeretné profin csinálni ezt a programot, és csak akkor akarják elindítani, ha megvan a szükséges költségvetés. Ezért is terveznek öt évre, hiszen rendesen fel akarják építeni a csapatot és az autót. Nem lesz könnyű olyan gyári csapatok ellen, mint a Citroen, de szerintem lehet esélyünk" - zárta Oriola.

A spanyol tini nem indul a SEAT León Európa-kupában sem, hiszen - mint mondta - ott sokkal többet veszíthet, mint amennyit nyerhet, helyette Ázsiában keres lehetőségeket, mert szponzora, a Cali Macau, abban a régióban érdekelt.

Oriola azért utazott Valenciába, hogy segítse a Campos Racing fiatal pilótáját, a korzikai John Filippit.

Fotó: WTCC Blog, Arena Motorsport

[ad#1]

[ad#2]

Hozzászólások