WTCR - Chevy búcsú más oldalról

Chevy búcsú más oldalról

LantiLanti
2012/07/17 16:18

Juni György írása a Chevrolet kiszállásáról. Érdekes részleteket penget a sztori marketing oldaláról. Az elismerést pedig köszönjük! :)

Lassan három hete, hogy kirobbant a hír, a Chevy kiszáll. Az uborkaszezon közepén a létező legvéresebb konc jutott az újságírók asztalára és azonnal megteltek a halódó felületek a nagyvilágban, „Mi lesz most?” írásokkal. És ez így is van rendben.

Az összes közül nekem Lantos András az Eurosport kommentátorának írása tetszett a legjobban, amely nagyon részletesen rávilágít a legapróbb aspektusokra is a váratlan fordulat után.Egy öreg barátom mondta mindig, Gyurika, nézd csak meg, tele vannak a temetők nélkülözhetetlen emberekkel. Rémisztőnek tűnik a helyzet, de, hogy ne lenne holnap, az kizárt. Azt gondolom, akkor is vágynánk a sikerre, ha rollerral kellene mennie mindenkinek és akkor is szeretnénk a Himnuszunkat énekelni sok tízezren egyszerre, ha nem gyári csapatok ellen kellene verekednünk.

Persze, ez heroizál valójában. Megverni az imádott, de egyben gyűlölt profikat. De nem ez a legtöbb, amit adhat egy gyári alakulat. Ki tud fizetni tehát olyan versenyzőket, akik máshol keresnék a kenyerüket. Ki tud fejleszteni olyan műszaki irányokat, amik szinten tartják a sorozat műszaki fejlettségét, még akkor is, ha a többi gyár pár évet alszik a sikerein. A Chevy kommunikáció egyik érdekes mondata, hogy új marketingirányokat céloznak, ami érthető is, legyünk belátóak.

A Chevy a 20-as, 30-as generációnak még mindig Dévú, nincs mese, negyventől fölfelé pedig a Chevy minimum négy-, vagy inkább hatezres, nyolchengeres, fecskefarkú és Bel Air kellene, hogy legyen. Hát, negyven évig gyártották a batárokat, minden akciófilm, autós rajzfilm rájuk épül még ma is, és ennek ellenére próbálnak egy Dévút fejlesztgetni. A Cruze jól sikerült az utcára is és a pályára is, hagyjuk meg. Nincs bajom az autóval, csak az imidzs kavarodik bennem, hogy akkor ez most mi?

Az amerikai autók eredeti imidzsén generáció hegyek nőttek föl. Még akkor is nehéz törölni ezt a korszakot, ha szegény amerikai autóipar végérvényesen elveszítette az arcát, stílusát a kilencvenes évekre. És sajnos nekem még most sem a versenyérzet jut eszembe a márka kapcsán. A SEAT mint a VW csoport sportos márkája, nem kérdés, hogy jó helyen kotorászik, miként a BMW-nek sem kell magyarázni, h mit akar hirdetni. A Honda és korábban az Alfa is, mind sportos márka. Hogy az olcsónak indult családi autóról miért akarták a harapós versenyautó képét felállítani, azt nem tudni. Amint olvashattuk új vezető okozta a hullámokat, csakúgy, mint annak idején a SEAT-nál. Persze, nincs is könnyebb, mint azonnal a versenysporthoz nyúlni, kivégezni, majd a negyedéves jelentésben lobogtatni, hogy spóroltam pár millió eurót.

Ez mindig, mindenhol így van. Ezzel együtt minden csepp beletett energiájukért hálásak lehetünk, hiszen a feladatukat nagyon profin végezték. Jó volt látni, jó volt velük lenni, velük versenyezni, és jó volt ellenük nyerni.

Van azért jó hírem is. Még itt vannak. Mind a három profi éllovas tudja, hogy vége. Tudják, hogy nincs miért csapatszellemben versenyezni tovább. Mind a hárman megnyerhetik… Úristen mi lesz itt?! Széttépik egymást, van egy olyan érzésem, és ez a nézőknek annyira nem rossz...

Forrás: zengomotorsport.hu

Fotó: fiawtcc.com 

Hozzászólások