WTCR - +10 kiló a Hondának
+10 kiló a Hondának

+10 kiló a Hondának

LantiLanti
2013/09/12 01:19

Michelisz_usa_rajtracs_honda

A Honda tízkilós súlygyarapodással "megúszta" az igen sikeres sonomai hétvégét, a három Civic tehát hazai versenyén, Suzukában is könnyebb lesz a legnagyobb rivális Chevrolet-knél; ez esetben 20 kg lesz a különbség.

Az amerikai hétvégén mindkét futamon a Hondáké volt a leggyorsabb kör, ám az időmérőn látott Chevrolet fölény ellensúlyozni tudta mindezt, ennek köszönhető a relatíve alacsony ballaszt növekedés. A referenciaidő továbbra is a Chevyé, a Cruzok tehát a maximális plusszal (+40 kg) indulnak Suzukában is.

Súlyosan kettészakadt azonban a mezőny Sonoma után, a BMW és a SEAT ugyanis az elmúlt három hétvégén olyan hátrányba került, aminek köszönhetően a két márka csatlakozott a Ladához az abszolút minimumsúlyon lévők táborában. A BMW esetében ez 20, a SEAT-nál 10 kilós súlycsökkenést jelent Amerikához képest.

A bajorok mellett hírek szerint a spanyolok autói sem tudják teljesen kihasználni ezt az engedményt (értsd: fizikálisan képtelenség 1130 kg-ig könnyíteni az autót), ám a BMW-k a karbon ajtóknak köszönhetően legalább meg tudják közelíteni ezt az értéket. Az ok igen egyszerű, a 320 és a León is jó hét éve épült, amikor még egészen más ballaszt szabályok voltak érvényben.

Ha valaki előtt még nem lenne tiszta: a pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (jelen esetben Portó, Termas és Sonoma) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében a két legjobb pilóta két legjobb idejét veszik az időmérőről valamint a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, hogy melyik típus milyen ballasztot kap.

A Suzukára érvényes súlytáblázat:

Típus

Pluszsúly

Gyári

JPN

Chevrolet Cruze

+ 40 kg

1150 kg

1190 kg

Honda Civic S2000

+ 20 kg

1150 kg

1170 kg

BMW 320 TC

- 20 kg

1150 kg

1130 kg

SEAT León WTCC

- 20 kg

1150 kg

1130 kg

Lada Granta- 20 kg

1150 kg

1130 kg

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások