WTCC - Zengő Zoli a második autóról
Zengő Zoli a második autóról

Zengő Zoli a második autóról

LantiLanti
2013/09/17 13:09

Michelisz_zengo_sonoma

Tegnap este már beszámoltunk arról, hogy Mehdi Bennani szeretné megszerezni jövőre a második privát Hondát, amire azonban a Zengő Motorsport is igényt tart, mi több, a magyar csapat opciós joggal is rendelkezik. Ma Zengő Zolival beszélgettünk kicsit a helyzetről.

"Minden pontosan úgy van, ahogy írtátok, jövőre lesz egy második privát Honda, amire az Zengő Motorsportnak opciós joga van. Tehát ha mi elő tudjuk teremteni a szükséges költségvetést, akkor biztosan mienk a második Civic" - mondta Zoli a WorldTouringCars-nak.

Mindezt megvalósítani viszont sajnos nem olyan könnyű, mint egy összetett mondatban leírni. Azt a bizonyos "szükséges költségvetést" ugyanis egyáltalán nem könnyű előteremteni. Rengeteg tényezőből áll össze a dolog, és most még nagyon a folyamat elején járunk.

"Természetesen szeretnénk azt a Hondát, mert sok szempontból nagy segítség lenne újra két autóval versenyezni. A költségek viszont brutálisak, hiszen gyakorlatilag egy gyári autót versenyeztetünk privát büdzséből. Őszintén megvallva még mi sem gondoltuk, hogy anyagilag ennyire megterhelő lesz ez az év. Így aztán különösen is hálásak vagyunk a támogatóink segítségének."

Csak hogy érzékeltessük a helyzetet, van olyan alkatrész, amelynek ára a Honda esetében többszöröse, mint amennyibe a BMW-nél került. Egyetlen alkatrész! És ilyenből van egy pár...

"Egyelőre még túl messze van a következő szezon ahhoz, hogy konkrét dolgokról beszélhessünk. Ez nem a szokásos terelő PR duma. Hamarosan lesznek tárgyalásaink a támogatóinkkal, ahol fel fogjuk vázolni a második autó indításának minden részletét. Milyen költségekkel kell számolni, milyen előnyöket jelenthet, és bízunk benne, hogy sikerül megoldást találni."

Ebben a mondatban van a lényeg. Milyen költségek és milyen előnyök? Valóban nagyon szép lenne a kétautós (ráadásul hondás) Zengő Motorsport, de vajon hoz-e annyit a második Civic, mint amennyibe kerül? Ez nagyban függ attól, hogy ki vezeti a második autót, és mennyi pénzt tud hozni.

Több lehetőség is felmerülhet. Az első verzió természetesen egy magyar pilóta lenne, ám ismerjük a hazai helyzetet. Tavaly Wéber Gabi valahogy összeszedte a pénzt hat futamra, de akkor egy BMW-ről beszéltünk, ami a csapat tulajdonában volt. Persze a Honda miatt talán most valamivel többet adnának a szponzorok, de sokat kell még dolgozni, hogy összejöjjön. Gabin kívül pedig nem nagyon látok most olyan magyar pilótát, aki anyagilag és szakmailag is megfelelő lenne, értsd: van elég támogatója, és egyből versenyképes lenne egy ilyen űrtechnikával.

Aztán jöhetne külföldi is. Lehet hozni egy olyan második pilótát, aki még a s.ggét is 500 euróssal törli ki, azaz minden költségét állja. Az ilyen versenyzőkkel viszont az a baj, hogy általában nem tudnak vezetni (WTCC-s szinten értve). Érthető is, ha valaki tehetséges, az nem akar (annyit) fizetni. Ez esetben az anyagi oldal rendben lenne, ám a csapat semmit nem nyer a második autóval, sőt inkább csak plusz terheket vesz a vállára.

"Ha már itt tartanánk, akkor inkább beülök én a második autóba, és kiélvezem a dolgot" - mondta viccesen Zoli.

A másik véglet egy vérprofi szerződtetése lenne. Vele maximálisan jól járna a csapat, hiszen hozná az eredményeket, és jól tudnák egymást segíteni Norbival. Az igazi profik viszont általában nem hogy pénzt nem hoznak, de inkább fizetésért versenyeznek. A mai nehéz helyzetben talán lehet olyat találni, aki eljön "ingyen", de akkor még mindig ott van a második autó teljes költségvetése.

"Két autót indítani természetesen nem kétszer annyiba kerül, mint egyet, de még így is kegyetlen pénzekbe kerül" - mondta erre Zoli.

Lanti_Menu_hung

A legjobb tehát egy olyan versenyző lenne, aki gyors is, meg pénzt is hoz, tehát anyagilag és szakmailag is megfelelő. Ilyen lehetne mondjuk Mehdi Bennani (aki annyira azért nem gyors, de pénze valószínűleg van), vagy akár Alain Menu is, bár ő a szezon elején már elmondta, hogy nagyjából 100 ezer euró szponzorpénzt tudna előteremteni, ami értesülésünk szerint kevesebb mint egy tizede az autó költségvetésének.

A Honda komoly vonzerőt jelenthet a külföldi pilóták számra, ám a költségek elég durvák, úgyhogy meg kell találni az ideális megoldást.

"Mindent összegezve tehát szeretnénk a második autót, és minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy jövőre két Hondával indulhassunk. Norbi számára nagy segítség lenne egy csapattárs, de csak olyan, akivel ténylegesen össze tudnak dolgozni, és aki belőle is a legjobbat hozza ki. Rengeteg munka van abban, hogy idáig eljutottunk, és semmiképp sem fogunk olyan kockázatot felvállalni, ami ezt veszélybe sodornál. Viszont az opciós jog is nagy lehetőség, ami nem szeretnénk elszalasztani" - zárta Zengő Zoli.

Fotó: Zengő Motorsport, Autós Gyorsasági FB

Írta: Lanti

Hozzászólások