WTCC - Zengő: nem volt igazán jó jelentkező
Zengő: nem volt igazán jó jelentkező

Zengő: nem volt igazán jó jelentkező

LantiLanti
2013/10/22 13:49

Zengo_usa_arc

Kedd reggel már beszámoltunk arról, hogy a Zengő Motorsport meghozta a régen várt döntést, és végül lemondott a második privát Hondára szóló opciós jogról. Ezzel eldőlt, hogy jövőre is egy autóval szerepelnek majd a WTCC-ben, amit Michelisz Norbi vezet majd.

Korábban a háromszoros futamgyőztes versenyző is megosztotta velünk gondolatait a döntésről, ezt követően pedig Zengő Zoltán csapatfőnökkel is elbeszélgettünk a miértekről és a hogyanokról. Mivel a korábbi tárgyalások bizalmas jellegűek voltak, Zoli természetesen mindent nem árulhatott el, de szokásához híven nyíltan beszélt a második autó körüli eseményekről.

"Azt mindenki tudja, hogy egy második autó versenyeztetése milyen komoly anyagi terhet rótt volna a csapatra. Még Norbi Hondájának költségvetését sem könnyű összerakni, egy második Civic pedig további nehézségeket jelentett volna a csapat számára" - mondta Zoli a WTCC Blognak.

"Éppen ezért csak olyan formában vállaltuk volna be, ha az szakmailag és pénzügyileg is megérte volna nekünk. Úgy is mondhatnám, hogy a második autó már inkább üzlet lett volna. Nem akartuk csak puszira, akárkinek elvállalni."

Az általános autóhiány és a csapat elmúlt években elért sikerei miatt elég sok jelentkező akadt, kis túlzással sorban álltak a külföldi pilóták Zengő Zoli irodája előtt. Magyarországról is volt jelentkező, Wéber Gabi minden követ megmozgatott, hogy összeszedje a szükséges szponzorpénzt, ám a jelenlegi helyzetben ez szinte lehetetlen küldetésnek tűnt.

"Magyarországról sajnos nem volt olyan versenyző, aki rendelkezett megfelelő anyagi háttérrel. A külföldi jelentkezők közül akadt, aki nem járt messze a szükséges költségvetéstől, de azt sajnos nem árulhatom el, hogy kiről van szó. Végül azonban úgy alakult, hogy egy másik autót olcsóbban megkapott, és azt választotta."

Az illetőről annyit lehet tudni, hogy jövőre valószínűleg Chevrolet-vel versenyez majd, ami ugye egy privát fejlesztésű autó, így nyilván alacsonyabbak a költségei, mint egy gyári Honda Civic-nek.

"A Hondánál ott kezdődnek a dolgok, hogy kötelező szerződtetni egy gyári motormérnököt, aki természetesen a csapattól kapja a fizetését. Az említett pilóta úgy látta, hogy a Chevrolet-vel kevesebb emberrel is meg tudja oldani a szezont, ráadásul a motorbérlet és az autó is olcsóbb a Cruze esetében."

"Nekiállhattunk volna alkudozni, lejjebb menni az árakkal, de nem akartunk. Azt gondolom, a Zengő Motorsport letett már annyit az asztalra, hogy lehessenek bizonyos elvárásai. Ha valaki egy gyári szintű autóval nálunk szeretne versenyezni, az vállalja a költségeket."

"Nem akartunk bukni ezen sem szakmailag, sem anyagilag."

Michelisz_Arg_honda

Mielőtt valaki azt gondolná, hogy Zengő Zoli nagy hasznot akart húzni az üzletből, tisztázzuk a dolgot. A Zengő Motorsport összeállított egy ajánlatot az érdeklődő versenyzőknek, amit a Honda Europe Motorsportnál is láttak, és kifejezetten korrektnek tartottak. Nem a haszonszerzés volt a cél, hanem annak biztosítása, hogy a csapat nem veszít ezen az üzleten.

Ám mivel a Honda által szabott határidőig a tárgyalások nem értek célt, a csapat lemondott az opciós jogról, és a jövőben inkább arra koncentrál, hogy Michelisz Norbival harcban legyen a bajnoki címért.

"Már amikor 2012 végén aláírtuk a szerződést a Hondával, azt mondtam, hogy 2013 egy tanulóév lesz, 2014-ben pedig megcélozzuk a világbajnoki címet. A mostani szezonban kiváló kapcsolat alakult ki a JAS Motorsporttal, a Hondával és a Mugennel is, kölcsönösen segítettük egymást, úgyhogy a jövőre nézve is jók a kilátásaink."

Minden évben visszatérő kérdés, hogy lesz-e lehetőség tesztelni az autóval.

"Nagyon szeretnénk egy-két teszten részt venni a szezon előtt, de csak az új autóval lenne értelme, a jelenlegivel nem. Minden azon múlik majd, hogy mikor készült el a 2014-es technika."

A WTCC Blog olvasói közül többen is feltették a kérdést, hogy mi lesz az idei autóval, amellyel jövőre a "B osztályban" lehetne versenyezni.

"Annak nem látom értelmét. A költségek semmivel sem lennének alacsonyabbak, és ezért a pénzért kb. a 15. hely lehetne a cél" - zárta Zoli.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások