WTCC - Zandvoortban a Hyundai kapja a legtöbb súlyt
Zandvoortban a Hyundai kapja a legtöbb súlyt
Fotó: fiawtcr.com

Zandvoortban a Hyundai kapja a legtöbb súlyt

LantiLanti
2019/05/14 10:34

Számításaink szerint a soron következő hollandiai WTCR hétvégén Michelisz Norbiék kapják majd a legtöbb kompenzációs súlyt, azaz a Hyundai i30 N TCR-be kerül a maximális 60 kg. 

A pluszsúlyokat az elmúlt három hétvége (Marrakesh, Hungaroring, Szlovákiaring) időeredményeiből számítják. A szabályoknak megfelelően valamennyi márka esetében veszik a két legjobb időt a két időmérőről, valamint a két legjobb pilóta két legjobb körét a futamokról, és ezek átlagainak különbsége határozza meg, melyik típus mennyi ballasztot kap.

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

A legutóbbi, szlovákiai hétvégén ugyan a Hyundai nem nyert futamot, az átlagidőkben viszont az Alfa Romeo Giuliettát leszámítva magasan túlnőtt mindenki máson. Az olasz márka kicsit több mint egy tizeddel volt lassabb Norbiéknál, a többiek átlagos lemaradása viszont meghaladta a fél másodpercet. 

Sőt, a Volkswagen és a Lynk & Co szlovákiai teljesítménye még ennél is gyengébbre sikerült, Rob Huffék 1.2, Yvan Mullerék pedig 1.6 másodperc hátrányt szedtek össze. 

Az elmúlt három hétvége összesített eredményei alapján is a Hyundai számít a legjobbnak, egy tizeddel verve a Honda Civic Type-R TCR-t, és kettővel az Audi RS3 LMS-t valamint a Cupra TCR-t. A Lynk & Co hátránya az erős első két hétvége miatt még mindig csak három tized, a Volkswagen pedig fél másodpercre van az elejétől.

A Golf GTi esetében mondjuk ennek nincs nagy jelentősége, hiszen a szlovákiai elektronikacserés akció miatt ők a Nordschleiféig mindentől függetlenül a maximális, 60 kilós ballaszttal mennek. 

Bár a hétvégi zandvoorti forduló előtt várható a BoP táblázat felülvizsgálata, egyelőre még az eddig használt adatok vannak érvényben, így az új pluszsúlyokat ezekkel együtt közöljük. Amennyiben változtatnak a BoP-n, azonnal közzétesszük a frissített táblázatot.

A zandvoorti teljesítménykiegyenlítő számok:

Bal.jpg

FRISSÍTÉS: az FIA Túraautó Bizottság rendkívüli döntése alapján a Volkwagen Golf GTi 30 kilós súlykedvezményt kapott, így az ECU-csere ellenére Zandvoortban csak a maximum ballaszt felét kell betenniük az autóba. 

Hozzászólások