WTCC - A WTCR-pilóta, aki már azelőtt dobogóra állt, hogy megszületett volna
A WTCR-pilóta, aki már azelőtt dobogóra állt, hogy megszületett volna
Fotó: fiawtcr.com

A WTCR-pilóta, aki már azelőtt dobogóra állt, hogy megszületett volna

LantiLanti
2020/06/04 09:47
Yann Ehrlacher számára kevés lehetőséget hagyott az élet a profi sportolóvá váláson kívül, hiszen egy olyan családba született, ahol szinte mindenki így kereste a kenyerét.

Édesapja, Yves az elzászi régió kiemelkedő labdarúgója volt, 1979-ben francia bajnok lett a Strasbourggal, és együtt focizott többek között a későbbi szövetségi kapitánnyal, Raymond Domenech-sel. Anyukája pedig autóversenyző lett, méghozzá nem is rossz.

Cathy Muller ment Formula 3-as és Formula 3000-es autóval, illetve az amerikai Indy Lights sorozat elődjében is, sőt, 1991-ben a Le Mans 24h-n is rajthoz állt egy C-csoportos Spice-Forddal. 

És persze ott volt még a nagybátyja, Yvan Muller, aki éppen akkor fordult a formaautózástól a sportkocsik és a túraautók világa felé, amikor Ehrlacher megszületett. A 23 éves francia srác viszont még ennél is korábban, konkrétan születése előtt közeli kapcsolatba került a sportsikerekkel. 

"Édesanyám két hónapos terhes volt velem, amikor az utolsó versenyén indult, Olaszországban egy Ferrari Challenge futamon. Meg is nyerte, úgyhogy először akkor álltam a dobogón, amikor még meg sem születtem" - mesélte Ehrlacher a FastTalk presented by Goodyear podcast sorozatban. 

ehralcher-cathy-muller-vw-cup.jpg

"Utána fiatalon focizni kezdtem, mint szinte minden gyerek ebben a korban. De bevallom őszintén, nem voltam valami jó. Először beraktak a középpályára, aztán visszatoltak a védelembe, aztán szóltak, hogy inkább álljak be a kapuba. Végül érthető módon nem lettem focista."

Később teniszezett is egy kicsit, de a többi pilóta-palántával ellentétben neki nem gokartozással teltek az első évek. Az autósport viszont így is hamar szerves része lett az életének, rendszeresen mentek ugyanis Yvan Muller versenyeire. Az első emlékei még a Seatos időszakból vannak, ő pedig 16 éves volt, amikor bemutatkozott a motorkerékpár motorokkal szerelt francia MitJet sorozatban. 

"Yvan egyik barátjának volt egy csapata két autóval, és az egyik éppen megüresedett. Semmiféle korábbi tapasztalatom nem volt, úgy mentem oda, mint bármelyik másik gyerek. A verseny előtt egy napot teszteltem; az volt az első alkalom, hogy versenyautóban ültem. De gokarttal is max hat napot mentem korábban."
"Viszont érdekes, hogy az első pillanatban otthonosan éreztem magam az autóban. Ez talán annak köszönhető, hogy sokat néztem Yvan fedélzeti felvételeit."

És hogy mi volt az első érzés, amit az autóban átélt? Hogy ebből még többet, és többet, és sokkal többet szeretne. Ami azóta meg is adatott neki, hiszen jelenleg már a Lynk & Co gyári pilótája, és idén nagybátyjával, Yvan Mullerrel alkot majd egy csapatot. 

Hozzászólások