WTCC - Nincs kőbe vésve a márkánkénti négy autós szabály a WTCR-ben 
Nincs kőbe vésve a márkánkénti négy autós szabály a WTCR-ben 
Fotó: fiawtcr.com

Nincs kőbe vésve a márkánkénti négy autós szabály a WTCR-ben 

LantiLanti
2020/03/13 14:43
Nehéz időszakot él át a nemzetközi szintű benzines motorsport, amit csak tetéz a világszerte kibontakozó koronavírus probléma. Erre reagálva a WTCR több könnyítő intézkedést jelentett be az utóbbi időben, ám teljesen nem térnek vissza a szabad WTCC-s idők. 

A Túraautó Világkupán háromról kettőre csökkentették a futamok, és kettőről egyre az időmérők számát, a csapatok kevesebb gumit használhatnak, és kevesebb emberre dolgozhatnak, ráadásul az alkalmi nevezők helyzetén is könnyítettek a díj lefelezésével.

Vannak azonban olyan formációk, amelyeket továbbra sem enged meg a sportszabályzat, ilyen például az egyautós csapatok nevezése a teljes szezonra. 

"Az FIA Sportszabályzata egyértelműen fogalmaz: a résztvevőknek két autót kell nevezniük, illetve indíthatnak egy harmadik pilótát is, ha ő megfelel az újonc pilóták követelményeinek. Ahogyan azt korábban is kommunikáltuk, a kétautós csapatok 12, a három autóval rendelkezők 18 fővel működhetnek" - mondta Xavier Gavory, a WTCR igazgatója az Eurosport Hungary-nek.

Korábban több versenycsapat is előszeretettel indított egy autót a WTCC-ben. A Zengő Motorsportról mindenki tud, de ilyen volt éveken át a ROAL Motorsport, a Proteam Racing, vagy például a Wiechers Sport.

brc-hyundai-wtcr-negy.jpg

A "gyártónként maximum négy autó" szabály felől is érdeklődtünk, és erre érdekes, bár nem annyira sokatmondó választ kaptunk.

"Az FIA Sportszabályzata sosem tartalmazott ilyen korlátozást. Ez sokkal inkább egy törekvés volt a promóter részről, hogy biztosítsa a gyártók létszámának egyenlő eloszlását. Mindezt a magas részvétel elősegítéséhez, és nagyobb versenyképesség elérése érdekében."

Ha jól értjük, akkor ez annyit jelent, hogy a promóter az aktuális helyzetnek és igényeknek megfelelően előírhatja vagy megszüntetheti ezt a korlátozást, és ehhez semmilyen FIA jóváhagyásra nincs szükség. 

A nevezési listával kapcsolatban Gavory elmondta, a nevezési időszak lezárult, ám a hivatalos névsort csak akkor hozzák nyilvánosságra, ha az összes csapat, amelynek erre igényt tart, megtette a saját bejelentését. 

Érdeklődtünk arról is, hogy a jelenleg romlónak tűnő környezetben megfontolták a kisebb csapatok által sokszor magasnak tartott egész éves nevezési díj csökkentését, de a válaszból úgy tűnik, olyanba ütöttük az orrunkat, ami nem tartozik ránk. Sőt, még a promóterre sem.

"A nevezési díjat az FIA határozza meg, és teszi közzé a Sportszabályzatban. Nem a promóter dolga, hogy ezt kommentálja, és szerintem nincs is szükség rá, hogy erről véleményt alkossunk" - zárta Gavory. 
Hozzászólások