WTCC - Egy eddig nem használt pályán zárulhat idén a WTCR-szezon
Egy eddig nem használt pályán zárulhat idén a WTCR-szezon
Fotó: ThreeCharlie

Egy eddig nem használt pályán zárulhat idén a WTCR-szezon

LantiLanti
2020/05/25 10:59
A bajnokság által eddig még sosem használt versenypályán érhet véget a 2020-as Túraautó Világkupa szezon, értesült belső forrásból az Eurosport Hungary. Michelisz Norbiék az észak-olaszországi Veneto tartományban található Adria International Raceway-en búcsúztathatják az évet.

A bajnokság erre a hétre ígérte a végleges versenynaptár bejelentését, ami a kiszivárgott hírek szerint szeptember és november között hat fordulót foglalhat magában. Mindegyik helyszín európai lesz, és egy kivételével olyan, ahol amúgy is versenyzett volna idén a WTCR.

Információink szerint szeptember közepén a Salzburgringen indul a szezon (az olasz Italiaracing.net szerint szeptember 13-án), és a hónap végén az átdátumozott Nürburgring 24h betétbajnokságaként (szeptember 26) megy a Nordschleiféra. 

Októberben két futamot rendezhetnek, a logisztikai ésszerűség jegyében: először a Szlovákiaringre jöhet a világkupa, majd onnan a Hungaroringre. Úgy értesültünk, hogy a dátum október 18 lehet, azaz ősszel megrendeznék az eredetileg áprilisra tervezett Super Racing Fesztivált, a WTCR és a Kamion Európa-bajnokság részvételével. 

Egy zárt kapus WTCR-futam a Hungaroringen olyan lenne, mint Spa az Eau Rouge nélkül | Eurosport

Mindenek előtt fontosnak tartjuk leszögezni, hogy a jelenlegi nemzeti és nemzetközi helyzet annyira változékony, hogy egy hónapra előre is bolondság biztosat állítani, hát még négyre. Szóval, amiről most írunk, az egy lehetőség, ami ebben a pillanatban (május közepe) valószínűnek tűnik.

Mindez azt is jelentené, hogy ha a járványügyi helyzet a reméltek szerint alakul, nézők előtt versenyezhetnek Norbiék. Ahogy arról korábban írtunk, enélkül a hungaroringi verseny nem lenne önmaga. 

A hozzánk eljutott terv szerint novemberben is két versenyt rendeznének, egyet a hónap elején a Motorland Aragonon, majd zárásként november közepén utaznának az Adria International Racewayre. 

A WTCR korábban még sosem rendezett fordulót Olaszországban, elődje a Túraautó Világbajnokság viszont 2017-ben járt Monzában. A két bajnokságot egybevéve az Adria lehet a harmadik olasz helyszín, Monza és Imola után.

Circuit-Adria.jpg Fotó: Gustavo Girardelli

A nem túl hosszú, 2.702 méter hosszú Adria International Raceway-t 2002-ben adták át; nevét Rovigo megyében található Adria városkáról kapta. De nincs messze a tenger (kb. 20 km) és a Pó folyó, illetve annak torkolata sem. 

A pályát meglehetősen korlátozott méretű terülten építhették fel, úgyhogy alapvetően rövid egyenesek és lassú kanyarok jellemzik. Jelenlegi besorolása alapján akár F1-es tesztet is tarthatnának itt. Korábban az FIA GT és a DTM rendezett itt fordulót a nagyobb nemzetközi bajnokságok közül. 

Adria-paddock.jpg Fotó: ThreeCharlie

Az Adria Raceway egyik különlegessége, hogy állításuk szerint ez az egyetlen pálya a világon, amely fedett paddock-területtel rendelkezik. Rossz idő esetén ez komoly előny, viszont ha akarják, ők maguk is előidézhetnek esőt, hiszen van olyan szintű locsoló rendszer, amivel esős teszteket is szimulálhatnak. 

A WTCR tehát idén nem látogat el Makaóra, a helyi szervezők viszont bejelentették, hogy ettől még megrendezik a szokásos túraautó versenyt, természetesen bajnokságon kívül. 

Hozzászólások