WTCC - Új nevet kapnak a kategóriák
Új nevet kapnak a kategóriák

Új nevet kapnak a kategóriák

LantiLanti
2013/11/22 14:24

General_parcferme

Az elmúlt néhány év során több technikai szabályváltoztatás is történt a túraautósportban, ami kicsit összekavarta az elnevezéseket, ezért az FIA most úgy döntött, tiszta vizet önt a pohárba, hogy a jövőben mindenki számára nyilvánvaló legyen, melyik kategória mit takar.

A WTCC Blog olvasóitól is érkezett már jó pár kérdés, hogy miért nevezzük a jelenlegi 1.6 turbós autókat S2000-esnek, hiszen már rég nem a 2.0 literes szívó motorokat használják. Az észrevétel jogos, és tökéletesen mutatja, hogy milyen zűrzavar van jelenleg az elnevezések között.

A Super 2000-es szabályrendszer nevében két okból is szerepelt annak idején a kétezres szám. Egyrészt, mivel pont 2000-ben váltotta le a túraautózásban a korábbi SuperTouring korszakot, másrészt pedig, mivel az autókba egységesen 2000 köbcentis szívómotor került.

2011-ben aztán az utcai trendeket követve az FIA előállt az 1.6 turbós világmotor ötletével, ami azonban a gyakorlatban (kis túlzással) csak annyit jelentett, hogy az S2000-es autókból kivágták a 2.0 literes motort, és betették helyére az 1.6 turbóst. Mivel tehát a szabályrendszer alapjaiban nem változott, maradt a S2000-es elnevezés.

Muller_Citroen_teszt_3

Jövőre viszont már egy totálisan új szabályrendszer lép életbe a túraautósportban, úgyhogy itt volt az ideje rendet tenni az elnevezések között. Nem kell többet új meg régi 1.6 turbós autókról, vagy szívó 2.0 literesekről beszélni, hiszen egyértelmű elnevezéseket kapna a géposztályok. Íme az új rendszer:

TC1 - a 2014-től érvényes WTCC-s szabályrendszer szerint épített autók (1.6 turbó).

TC2 - a 2011 és 2013 között a WTCC-ben versenyző autók (1.6 turbó).

TC3 - a 2011 előtti használt 2.0 literes S2000-es túraautók.

A három kategóriából kettővel találkozhatunk majd jövőre a WTCC-ben. Értelemszerűen a TC1-gyel, illetve a TC2-vel, amely a sokat emlegetett B-osztályt alkotja.

Az ETCC-ben jövőre a TC2 lesz a királykategória, ám az eddig "uralkodó" TC3 is megmarad, kiegészülve a rég kupás SEAT-okkal.

Fotó: WTCC Media, Citroen Racing

Hozzászólások