WTCC - WTCC sztorik - hiányzik a BMW?
WTCC sztorik - hiányzik a BMW?
Fotó: WTCC Media

WTCC sztorik - hiányzik a BMW?

LantiLanti
2014/11/07 18:08

Valamikor a nyár közepén indítottam el ezt a sorozatot, de az utóbbi időben volt téma bőven, úgyhogy kicsit háttérbe szorult. Ám ahogy közeledünk a holtszezon felé, ismét van rá kapacitás, és a legutóbbi cikk népszerűségéből kiindulva igény is akad majd rá.

A következő érdekes történet még mindig a 2005-ös, azaz az első WTCC évad kezdetéről származik. Monza és Magny-Cours után a mezőny Silverstone-ba utazott, ahol a franciaországi gigászi fölény miatt +20 kilós ballasztot szabtak ki minden BMW-re. A versenyek eredményében ez meg is mutatkozott, a rajtoknál viszont nem annyira.

2005-ben még a mostani helyzethez hasonlóan mindkét futam állórajttal indult, ami hátsókerekes BMW-knek, hogy is mondjam, eléggé kedvezett. Ennek oka, hogy amikor a pilóta beletapos a gázba, és az autó nekilódul a súly jelentősebb része a hátsó tengelyre terhelődik át, segítve ezzel a tapadást, és csökkentve a kerekek kipörgésének esélyét. Az elsőkerékhajtású autóknál azonban ez pont hátrány, hiszen elkönnyül a hajtott első tengely.

A második silverstone-i futam rajtját nézve eszembe jutottak azok, akik 1: ellenezték a gördülőrajtokat, 2: hiányolták a hátsókerekes autókat (és főleg a BMW-t) a mezőnyből. Biztos, hogy hiányoznak?

De ha már itt tartunk, ebben a kis válogatásban összegyűjtöttem még két emlékezetes pillanatot, ami 2005-ben, Silverstone-ba történt. Egyrészt Rickard Rydellnek köszönhetően ekkor szerezte meg első WTCC-s győzelmét a SEAT, még a (szerintem) szépséges Toledoval. A siker drámai volt, hiszen az előbb említett rajt után Andy Prialux magabiztosan vezetett, ám egy defekt miatt Rydell ölébe hullott a győzelem.

A leintés környéki pillanatok pedig egy másik SEAT versenyzőnek, Tom Coronelnek is emlékezetesek maradhattak, hiszen kis híján fáklya lett a privát Toledoból.

Egy gyilkos BMW rajt, Rydell győzelme, Coronel égése:

Hozzászólások